بر اثر بارش برف تمامی راه‌های ارتباطی کوهبنان مسدود است

از شب گذشته بارش شدید سومین برف زمستانی در شهرستان کوهبنان آغاز شده که زمینه شادمانی بسیاری از مردم این خطه و شکرگزاری کشاورزان را نیز در پی داشته است.

SedayeZarand.IR منصور متقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم گفت: بارش شدید سومین برف زمستانی در شهرستان کوهبنان سبب مسدود شدن تمامی راه‌های ارتباطی این شهرستان شده و بسیاری از رانندگان عبوری را با مشکل جدی مواجه کرده است.

صدای زرند: منصور متقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: از شب گذشته بارش شدید سومین برف زمستانی در شهرستان کوهبنان آغاز شده که زمینه شادمانی بسیاری از مردم این خطه و شکرگزاری کشاورزان را نیز در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات شروع بارش برف با توجه به شدت نزولات آسمانی، جلسه ستاد بحران شهرستان کوهبنان با حضور تمامی مسئولان ادارات در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، افزود: در این جلسه همه تجهیزات و امکانات موتوری این ادارات به حالت آماده باش کامل درآمدند و با یک تقسیم کار ،عملیات امدادرسانی به رانندگان عبوری و مردم گرفتار در مناطق روستایی و صعب العبور منطقه آغاز شد.

فرماندار کوهبنان، بیان کرد: در ۱۵ سال گذشته به سبب کاهش نزولات جوی بسیاری از قنوات و چشمه‌ها در مناطق کوهستانی و روستاهای این شهرستان خشک و کشاورزی کوهبنان با رکود جدی مواجه شد.

وی تصریح کرد: در پی خشکسالی‌ بسیاری از روستائیان برای گذران زندگی به مرکز شهرستان و شهرستان‌های همجوار مهاجرت کردند و به کارهای دیگر مبادرت ورزیدند .

متقی اظهارکرد:شدت برف از شب گذشته تا ظهر امروز به حدی است که سبب مسدود شدن تمامی راه های ارتباطی شهرستان کوهبنان شده و بسیاری از رانندگان عبوری را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وی اظهار کرد: نیروهای راهداری از اولین لحظات بارش برف،کار برف روبی و نمک پاشی در راه های ارتباطی را انجام می‌دهند ولی متأسفانه تا این لحظه به جز راه ارتباطی کوهبنان به مرکز استان و شهرستان زرند بسیاری از مسیرهای ارتباطی این شهرستان به شهرستان های راور ،بافق ،بهاباد ،یزد و رفسنجان مسدود است که امیدواریم در ساعات آینده شاهد بازگشایی تمامی مسیرها باشیم.

فرماندار کوهبنان،افزود: تمام نیروهای امدادی هلال احمر، بهداشت و درمان،راهنمایی و رانندگی،راه و شهرسازی،جهاد کشاورزی،پلیس ۱۱۰ در آماده باش هستند تا در شرایط نیاز ارائه خدمات کنند.

متقی تصریح کرد: تعدادی از نیروهای امدادی در قالب گروه‌های چند نفره به نقاط کوهستانی و روستاهای مجاور شهرستان اعزام شده‌اند تا به امداد و نجات گرفتاران در برف اقدام کنند.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم در معادن زغال سنگ مشغول به کار هستند و بیشتر این معادن در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند اکیپ ویژه ای ماموریت دارند، تا پایان بارش برف و باز کردن راه های ارتباطی در این مناطق حضور داشته باشند.

انتهای پیام/