ایران و مکزیک زمینه های مناسبی برای همکاری در بخش نفت و گاز دارند

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک گفت که دو کشور ظرفیت های فراوانی برای همکاری در بخش های انرژی دارند که باید با گفتگو و رایزنی های مستمر به تبادل و انتقال تجربیات پرداخت.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک گفت که دو کشور ظرفیت های فراوانی برای همکاری در بخش های انرژی دارند که باید با گفتگو و رایزنی های مستمر به تبادل و انتقال تجربیات پرداخت.

81002873-5435857

به گزارش صدای زرند از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «دکتر حسین امیری» روز دوشنبه در دیدار «گابریلا گوئباس بارون» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک، بر اهمیت توسعه و گسترش دو جانبه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در توسعه مراودات با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه مکزیک تاکید داشته است.

وی ادامه داد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی با کشور مکزیک استقبال می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسترهای همکاری دوجانبه مناسب در بخش نفت و گاز افزود: ظرفیت های فراوانی در بخش های انرژی ایران و مکزیک وجود دارد که باید با گفتگو و رایزنی های مستمر به تبادل و انتقال تجربیات پرداخت.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی بر رفت و آمد مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور برای آشنایی هر چه بیشتر با واقعیات و فرصت های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و مکزیک تاکید کردد.

در ادامه این دیدار خانم گابریلا گوئباس بارون با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان با ستایش از تاریخ و فرهنگ غنی ایران گفت: ایران و مکزیک دارای دو تمدن تاریخی و کهن می باشند که می تواند بستری مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نزدیکی میان دو ملت را فراهم کند.

گوئباس باروس در ادامه، روابط پارلمانی را تقویت کننده مراودات در عرصه های مختلف دانست و افزود: ظرفیت های مناسبی در بخش های انرژی و تولید خودرو در مکزیک و ایران وجود دارد که می تواند به توسعه مراودات اقتصادی دو کشور کمک کند.

در این دیدار سید حسین دهدشتی، علی مروی و محمدرضا محسنی ثانی نمایندگان مردم آبادان، نیشابور و سبزوار در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.