کشت گلخانه ای بهترین روش برای افزایش راندمان وبهره وری در فصول سرد سال

کشت گلخانه ای بهترین روش برای افزایش راندمان و افزایش بهره وری در فصول خارج از فصل کشت و سرد سال است.

در راستای اهداف و سیاستهای وزارتخانه جهادکشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک و افزایش سطح زیر کشت تولید محصولات سبزی و صیفی در فصول خارج از فصل کشت و سرد سال و با درآمدزایی خانوارهای روستایی و شهری به ویژه بانوان خانه دار و از طرفی با حداقل امکانات در حیاط و حتی پشت بام منازل اقدام به احداث و کشت محصولات گلخانه ای کوچک نموده است.

Golkhane

صدای زرند: به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با برگزاری کارگاههای آموزشی عملی احداث گلخانه خانگی (تربیت نصاب محلی و سازنده پیمانکار محلی) و کشت محصولات گلخانه ای از قبیل سبزیهای برگی، گلهای زینتی بهاره و آپارتمانی، کشت نشاء هندوانه، توت فرنگی و گیاهان دارویی و…. اقدامهای اساسی و اولیه خوبی به عمل آورده است.

بدین منظور برای احداث هر واحد گلخانه ای با ابعاد حداقل ۶۰ متر مربع از طریق حمایتهای ویژه و کمکهای بلاعوض در صورت تایید و کشت از سوی جهاد کشاورزی یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۴ واحد گلخانه ای کوچک در سطح شهرستان احداث گردیده گفت: در صورت تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت بیش از ۳۸ متقاضی علاقمند ثبت نام نموده اند که در انتظار تخصیص یارانه بلاعوض و به خصوص تامین تسهیلات مورد نیاز هستند.

وی افزود: در شرایط کشت گلخانه ای به راحتی می توان از فضای حداقل مفید با امکان برداشت حداکثر محصول مانند خیار و گوجه فرنگی درختی، اسفناج و ریحان و … درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: قسمت عمده این محصولات به صورت مصرف داخل شهرستان و استان و در صورت مازاد بودن محصول به بازار خارج از استان ارسال می گردد.

انتهای پیام/