مدارس شبانه‌روزی، مصداق عدالت آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه‌روزی، مصداق عدالت آموزشی هستند.

SedayeZarand.IRبه گزارش “صدای زرند” به نقل از افکارنیوز، علی اصغر فانی در دیدار با لوح تقدیر از خانواده شهید ایرانمنش خاطر نشان کرد: عشایر سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران هستند که فرزندان آنها نباید به واسطه شرایط زندگی اولیاء از تحصیل محروم باشند.

وی بیان کرد: برای اولین بار مدرسه شبانه‌روزی در شهرستان زرند استان کرمان به صورت آزمایشی شکل گرفت و پس از پژوهش در رفتار دانش آموزان، این مدارس گسترش پیدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش به سرانه مدارس شبانه روزی اشاره و بیان کرد: در بودجه سال ۹۳ سرانه این مدارس افزایش خواهد داشت، اما با توجه به هزینه های زیاد این مدارس، اولیاء باید مشارکت داشته باشند، تا این قشر محروم از تحصیل باز نمانند.

فانی به حساسیت مسئولیت سرپرست شب اشاره کرد و افزود: سرپرستان شب در مدارس شبانه روزی باید افرادی متعهد، مجرب و دلسوز باشند تا بتوانند در حوزه‌های تربیتی گام‌های موثری بردارند.

همچنین وزیر آموزش وپرورش، با تاکید بر ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی گفت: آموزش وپرورش هرچه سبک تر باشد، چابک تر است.

فانی افزود: سفر دو روزه مسئولین وزارت آموزش وپرورش به کرمان، اولین سفر این وزارتخانه در دولت یازدهم است که امیدواریم حاصل آن مایه خیر و برکت برای استان و دستگاه تعلیم وتربیت باشد.

وی افزود: هدف از این بازدیدها در استانها که همه معاونین وزارتخانه در آن حضور دارند، مطالعه همه جانبه در خصوص استان‌ها است، تا بتوان در یک نگاه، همه استان را در همه ابعاد دید و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام لازم را بعمل آورد.

فانی به مدارس نمونه دولتی شبانه روزی و وضعیت سرانه آنها اشاره و خاطرنشان کرد: مدارس شبانه روزی، مصداق عدالت آموزشی هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: حقوق مدیران وکارشناسان در ادارات باید مورد بازنگری قرار گیرد، تا افراد جهت تصدی پست‌های اداری رغبت داشته و این پست‌ها با توجه به حقوق و مزایای خوب، از تحکم لازم برخوردارشوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدیریت، یعنی انتصاب صحیح، بر همین اساس تقویت مدیریت ادارات و مدارس، صرفه جویی در کارها خواهد بود.

فانی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش وپرورش، بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است، صرفه جویی در آموزش وپرورش، صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی در این دستگاه است که با توجه به نیروهای مازاد و بهسازی آنها سرمایه کلانی به آموزش و پرورش باز خواهد گشت که این برگشت سرمایه در کیفیت بخشی آموزشی هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: همه ما در سال تحصیلی آینده باید تلاش کنیم که یک ساماندهی بهینه در آموزش وپرورش انجام گیرد، تا شاهد نیروی بیکار در این مجموعه نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش از توجه ویژه استانداران جدید الانتصاب به آموزش وپرورش در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: این عنایت خاص استانداران، نسبت به دستگاه تعلیم وتربیت، یک پتانسیل و فرصت خوب برای آموزش وپرورش است،که مدیران آموزش وپرورش می توانند در رفع مشکلات این دستگاه وکیفت بخشی به برنامه ها از آن استفاده کنند.

وی در خصوص پژوهشکده تعلیم وتربیت استان کرمان گفت: این پژوهشکده باید احیاء و به رسمیت شناخته شود وکار آن با تشکیل چارت محدود شروع و از معلمان علاقه مند در ساعات غیر موظف در آن استفاده شود.

دکتر فانی در پایان به وضعیت بکارگیری نیرو در آموزش وپرورش پرداخت واظهار داشت: تنها مرجع تامین کننده نیروی مورد نیاز آموزش وپرورش در آینده دانشگاه فرهنگیان است که در این امر مهم، نیاز بوم ها وبومی گزینی، ملاک ورود افراد از طریق این دانشگاه به آموزش وپرورش است.

در ابتدای این جلسه قائم مقام وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و فرهنگی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گزارشی از بازدیدهای خود از ادارات ومدارس شهرستان ها ومناطق استان ارائه کردند.

انتهای پیام/