در آیین کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی یزدانشهر مطرح شد:

نیروگاه خورشیدی یزدانشهر با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود/امروز راه پایداری نظام معیشت اقتصاد کشور است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد یورو درمدت زمان ۴ تا ۶ ماه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در یزدان شهر احداث می شود، گفت: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت و منابع مالی خوبی و با سرمایه گزاری خارجی احداث می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد یورو درمدت زمان ۴ تا ۶ ماه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در یزدان شهر احداث می شود، گفت: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت و منابع مالی خوبی و با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود.

 

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 11

به گزارش صدای زرند، ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستانی و استانی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در یزدانشهر زرند کلنگ زنی شد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه یزدانشهر از ظرفیت های بالایی برخوردار است، اظهارداشت:  تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم‌شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می‌شود تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است.

 

وی افزود: در تعدادی از کشورها نیروگاه‌های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار گرفته و نیروگاه‌های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می‌شوند.

 

حسین امیری با اشاره به اینکه مزیت اصلی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل است، ابرازداشت: شهرستان زرند معادن فراوان ناشناخته زیادی دارد که سرمایه گذران باید بیایند و آن ها را اکتشاف کنند.

 

وی اذعان داشت: اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می‌شود و قابلیت اطمینان را بالا می‌برد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد یورو درمدت زمان ۴ تا ۶ ماه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در یزدان شهر احداث می شود، گفت: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت و منابع مالی خوبی و با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود.

 

استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه برای نخستین بار پس از برجام اولین نیروگاه خورشیدی با سرمایه و مشارکت کشورهای فرانسه و اسپانیا در منطقه یزدان آباد زرند ساخته می‌شود، عنوان کرد: سرمایه گذاران در بحث نیروگاه خورشیدی که زمینه استفاده از انرژی پاک را فراهم می‌آورند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه  ۲۰هزار پروژه در حال اجرا در استان کرمان داریم، بیان کرد: از این مقدار پروژه تاکنون ۴ میلیارد ریال آن افتتاح شده است.

 

علیرضا رزم حسینی ابرازداشت: شهرستان زرند یکی از مناطق مهم معدنی استان کرمان بشمار می‌رود و اکنون کارخانجات زیادی در آن فعالیت می کنند.

 

استاندار کرمان با با بیان اینکه امروز راه پایداری نظام، معیشت اقتصاد کشور است، اذعان داشت: استان کرمان تنها استانی است که در زمینه انرژی های نو با بیش از ۲۰۰۰ هزار پروژه انرژی خورشیدی قرار داد بسته است.

 

وی ادامه داد: استان کرمان با وجود اینکه واقع در کویر است اما منابع زیادی دارد و بیش از ۲۵ درصد باغات کشور به این استان تعلق دارد.

 

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 1

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 2

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 3

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 4

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 5

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 6

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 7

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 8

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 9

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 10

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 12

kolang zani nirogah khorshidi 10 magavati yazdanshar 13

 

انتهای پیام/