رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در گفتگو با صدای زرند:

آشنایی عموم مردم با مهارت آموزی در بازدید از کارگاههای آموزشی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند گفت: به منظور آشنایی بهتر اقشار مختلف جامعه با نحوه مهارت آموزی و ایجاد بستر اشتغال جوانان آحاد مردم باید از کارگاههای آموزشی بخش دولتی و خصوصی بازدید نمایند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند گفت: به منظور آشنایی بهتر اقشار مختلف جامعه با نحوه مهارت آموزی و ایجاد بستر اشتغال جوانان آحاد مردم باید از کارگاههای آموزشی بخش دولتی و خصوصی بازدید نمایند.

 

mehrdad madahi nejad

“مهرداد مداحی نژاد” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند با بیان اینکه ۷۵ درصد آموزش دیدگان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند جذب کارخانجات و بازار کار گردیده اند، اظهارداشت: بسیاری از جوانان بومی بدلیل عدم آگاهی، نداشتن مهارت و تخصص لازم، نداشتن مدرک تحصیلی دیپلم و اتمام سن قانونی از استخدام در کارخانجات باز مانده اند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عدم برنامه ریزی مناسب و تفکر غلط خانواده ها در مدرک گرایی باعث گردیده بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدلیل بیکاری به سمت مشاغل غیر مرتبط با تخصص خود روی آورند، ابرازداشت: اشتغال را می توان از طریق مهارت آموزی و ایجاد خود اشتغالی درمان نمود.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند اضافه داشت: علیرغم اختصاص اعتبار فراوان به واحدهای فنی و حرفه ای باید فرهنگ کار و کار آفرینی و مهارت آموزی را گسترش دهیم.

 

وی تصریح داشت: علیرغم اهمیت واختصاص اعتبار به آموزش رشته های دانشگاهی روز به روز شاهد افزایش بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم در حالیکه مراکز فنی وحرفه ای با هزینه سنگین و اعتبارات اندک دست پنجه نرم می کنند اما با این حال این مراکز به خوبی توانسته اند مسیر اشتغال را برای تعداد زیادی از جوانان فراهم سازند.

 

مداحی نژاد با عنوان اینکه در حال حاضر بیشتر نیاز جوانان ما به راهنمایی و مشاوره در مسیر اشتغال است، خاطرنشان ساخت: خانواده ها و جوانان باید جهت بازدید و آشنایی از کارگاههای آموزشی فعال در بخش دولتی و خصوصی در هفته بازدید همگانی اقدام نمایند.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در ادامه طرح کارورزی را فرصت خوبی برای کار فرمایان و مدیران بنگاه های اقتصادی و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ جهت شناسایی نیروی انسانی و کار آمد برشمرد و از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز خواستار ثبت نام در سایت کارورزی شد تا خود را بامشاغل مورد نیاز بازار کار محک زده و نشان دهند.

 

انتهای پیام/