معاون اداره راهداری زرند:

جلوگیری از معضل نخاله ساختمانی، به فرهنگ‌سازی نیاز دارد / با تخلیه‌کنندگان پسماندهای ساختمانی قاطعانه برخورد خواهد شد

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرند اقدام به برداشت نخاله ها و پاکسازی حریم محورهای کمربندی شرقی، زرند به راور، زرند به رفسنجان و زرند به کرمان نموده است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرند اقدام به برداشت نخاله ها و پاکسازی حریم محورهای کمربندی شرقی، زرند به راور، زرند به رفسنجان و زرند به کرمان نموده است.

 

rahdari2

به گزارش صدای زرند، معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرند در این باره گفت: در این عملیات کلیه نخاله های ساختمانی موجود در دو سمت محور پاکسازی شد، اما متاسفانه مجدد برخی افراد سودجو به‌ صورت پنهانی اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در حریم این محورها نموده اند.

 

وی افزود: تخلیه نخاله های ساختمانی در محل های غیرمجاز علاوه بر بدمنظر نمودن چهره شهر و پاپین نشان دادن فرهنگ شهروندی (مخصوصاً به خودروهای عبوری و میهمان از این مسیرها)، باعث تصادفات جاده‌ای و خسارات ناشی از آن برای دیگر رانندگان و همچنین بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برای ساکنین این مناطق خواهد شد.

 

“سیدرضا امیری” گفت: لازم به ذکر است برابر تحقیقات صورت گرفته نخاله‌های ساختمانی حالت متراکم نداشته و منفذهای زیادی در دپوی ریخته شده وجود دارد و وجود رطوبت در این نخاله ها، زیستگاه مناسبی برای حشرات ناقل بیماری سالک می باشد.

 

معاون اداره راهداری زرند اظهارداشت: با توجه به این مسائل از کلیه همشهریان و همچنین ساکنین نزدیک به این مناطق تقاضا می شود برای حفظ سلامتی خود و حفظ سیما و منظر شهری و جلوگیری از حوادث احتمالی و همچنین حفظ محیط زیستی سالم برای همه، در صورت مشاهده در هر ساعت از شبانه روز، موضوع را ترجیحاً با ارسال شماره پلاک و یا مشخصات کلی خودرو و مسیر رفت و برگشت آن به شماره تلفن ۳۳۴۲۲۰۰۵ (گشت ۲۴ساعته راهداری) و یا به شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

لازم ذکر است برابر قانون متخلفانی که اقدام به تخلیه نخاله ساختمانی در حریم راه ها نمایند با جریمه سنگین و توقیف خودرو روبرو خواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: جواد زمانی    انتشار: احمدرضا ملکی