صدای زرند گزارش می دهد؛

کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای مرغداران زرند برگزار شد

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و راه های پیشگیری از آن با حضور کلیه فعالان صنعت طیور شهرستان زرند در محل اداره دامپزشکی برگزار شد.

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و راه های پیشگیری از آن با حضور کلیه فعالان صنعت طیور شهرستان زرند در محل اداره دامپزشکی برگزار شد.

 

kargah amozesh bimari parandegan fogh had

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی پور” در این رابطه اظهار داشت: با شروع فصل سرما و قرار گرفتن کشور ما در مسیر عبور پرندگان مهاجر تاکنون چندین کانون بیماری در برخی از استان ها مشاهده شده که بایستی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری مراقبت های لازم انجام گیرد.

 

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم در امر پیشگیری آموزش فعالان و بهره برداران صنعت طیور است که این کلاس آموزشی با همین هدف برگزار شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی زرند ضمن اعلام این موضوع که هنوز موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است، تاکید کرد: با رعایت مسائل بهداشتی در پرورش طیور صنعتی و کنترل حمل و نقل به ویژه طیور زنده و کود مرغی می توان در امر پیشگیری گام موثری برداشت.

 

وی ادامه داد: همکاری بین بخشی به ویژه مامورین نیروی انتظامی جهت کنترل حمل و نقل و جلوگیری از فروش طیور زنده که گاهی اوقات در برخی از مکان های شهرستان و روستاها انجام می شود نیز کمک شایانی به امر جلوگیری از شیوع بیماری می نماید.

 

لطفعلی پور از علائم بیماری در طیور به علائم تنفسی، سیاهی تاج و ریش و تلفات ناگهانی اشاره نمود و گفت: مرغداران و سایر پرورش دهندگان طیور بومی حتما به علائم گفته شده توجه لازم را داشته باشند و با مشاهده آن هر چه سریعتر به اداره دامپزشکی جهت بررسی گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/