هشتمین یادواره شهدای سیریز در حال برگزاریست

راشد یزدی: یادواره شهدا همانند عاشوراها و اربعین هایی است که برای سرور آزادگان سید الشهدا (ع) گرفته می شود

حجت الاسلام راشد یزدی تشکیل مجالس یادبود شهدا و راهپیمایی اربعین را تجدید حیات پیدا کردن این حادثه های پر برکت دانست و گفت: برگزاری یادواره های شهدا نیز همان عاشوراها و اربعین هایی است که برای سرور آزادگان سید الشهدا (ع) گرفته می شود.

یادواره ۴۰ شهید سرافراز دهستان سیریز زرند، شب گذشته ۲۳ آبان ماه با حضور پرشور مردم شهیدپرور، خانواده شهدا و جمعی از مسئولین در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) این روستا برگزار شد.

 

Siriz Shohada 02

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی دبیر ستاد یادوآره شهدای سیریز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مردم در این مراسم به ویژه خانواده شهدا و اجراکنندگان این مراسم گفت: شهدا از وجود و هستی خود گذشتند تا من و شما با امنیت و آرامش زندگی کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: در حالی یادواره شهدای این منطقه برگزار می شود که قلب ما مالامال از داغی که بر پهنه ی ایران اسلامی نشسته است، زلزله ای مخرب جان تعداد زیادی از هموطنان را گرفته و یا زخمی کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص برگزاری یادواری شهدا گفت: هر سال یادواره شهدا را برگزار می کنیم به این دلیل که نام و یاد شهدا فراموش نشود، ما تا زمانی که نفس می‌کشیم مدیون این شهدای گرانقدر هستیم این مراسم به یاد ۴۰ عزیزی است که زمانی حضرت امام خمینی (ره) دستور دادند این عزیزان لبیک گفتند و جان خود را فدای همه ی ما کردند و ما وظیفه داریم نام آنها را زنده نگاه داریم.

 

ابراهیمی در ادامه گفت: اگر اربعین امام حسین (ع) نبود یادی از امام حسین (ع) هم نبود، فلسفه برگزاری هر ساله اربعین این است که قیام سیدالشهدا (ع) زنده بماند و فلسفه برگزاری یادواره شهدا نیز این است که یاد و نام شهدای عزیزمان به دست فراموشی سپرده نشود.

 

در این مراسم پس از سخنان امام جمعه زرند خطیب توانا حجت الاسلام راشد یزدی به ایراد سخن پرداخت.

 

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ۱۳۷۸ اربعین سید الشهدا (ع) گذشت ولی هیچ کهنگی و فرسودگی احساس نمی شود، نه تنها این واقعه هیچ گاه از یاد نمی رود بلکه روز به روز به شعاع تاثیر آن نیز افزوده می شود.

 

Siriz Shohada 06

 

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه تشکیل مجالس یادبود شهدا و راهپیمایی اربعین را تجدید حیات پیدا کردن این حادثه های پر برکت دانست و گفت: برگزاری یادواره های شهدا نیز همان عاشوراها و اربعین هایی است که برای سرور آزادگان سید الشهدا (ع) گرفته می شود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه بیان کرد: اگر کسی یاد شهدا را فراموش کند خون های پاک این عزیزان کم اثر و بی اثر خواهد شد. یعنی همانند جمله معروفی که می گوید: «از دل برودهر آن که از دیده برفت».

 

وی در ادامه گفت: آدم افتخار می کند در این یادواره ها شرکت می کند و وظیفه ما هم با حضور در این یادمان ها بنیه دادن و نیرو بخشیدن به این انقلاب است. شرکت در یادواره یک مراسم عادی نیست، کسی که شرکت می کند در مراسمات یادواره غرق در ثواب خواهد شد.

 

یزدی اظهارداشت: خداوند پشتبیان این شهداست و هر کسی نمی تواند این عزیزان را درک کند. در زمان جنگ سهم منطقه سیریز ۴۰ شهید بود. جمعیت سیریز چقدر بود که ۴۰ شهید برای این وطن داده است. رشادت های این عزیزان است که در حال حاضر جان و مال و ناموس ما در امان هستند. ما باید علاوه بر یاد این بزرگوارن درب خانه ی پدران و چادر مادران شهید را بوسه بزنیم.

 

لازم به توضیح است که مداحی مداحان اهل بیت (ع) و عزاداری هیئت سیدالشهدا موروئیه از دیگر برنامه های این مراسم بود. شایان ذکر است یادواره شهدای گرانقدر منظقه سیریز از شب گذشته به مدت ۵ شب با سخنرانی خطیب توانا و استاد اخلاق حجت الاسلام راشد یزدی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ پایگاه اینترنتی سیریز نیوز

 

خبرنگار: فاطمه السادات حسینی و ابراهیم حسن زاده ///// انتشار: جواد زمانی