یادداشت/

قلب زرند با کرمانشاه لرزید

بعد از آنکه یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه زلزله تن ایران را در غرب کشور لزراند، جمعی ازمردمان زرند به شیوه‌های مختلف همدردی خود را با مردمان آسیب‌دیده کرمانشاه و شهرها و روستاهای اطرافش بیان کردند.

بعد از آنکه یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه زلزله تن ایران را در غرب کشور لزراند، جمعی ازمردمان زرند به شیوه‌های مختلف همدردی خود را با مردمان آسیب‌دیده کرمانشاه و شهرها و روستاهای اطرافش بیان کردند.

 

zelzeleh kemanshah 1

به گزارش صدای زرند، طبق روال این سال‌ها که اظهارنظر در فضای مجازی یکی از نخستین واکنش‌های مردم به هر موضوعی است، به فاصله کوتاهی از انتشار خبر زلزله صفحات اینستاگرام و توییتر مردم زرند نیز پر شد از مطالب و عکس‌هایی که به یاد زلزله‌زدگان انتشار پیدا کرد.

 

در بخشی از این پیام ها مردم از موکب اربعین زرند خواستار برپایی در مناطق زلزله زده همانند راهپیمایی اربعین حسینی شدند.

 

چادر های جمع آوری کمک به زلزله زدگان غرب کشور نیز در نقطه نقطه شهرستان زرند برپا شده است.

 

ادارت شهرستان زرند نیز هرکدام به نحوی به کمک به زلزله زدگان غرب کشور پرداخته اند و از جمله آن ها می توان به اختصاص یک روز حقوق کارمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) زرند به زلزله زدگان غرب کشور اشاره کرد.

 

با زلزله های متعددی که در سال های گذشته در زرند رخ داده است مردم زرند درد مردم کرمانشاه را احساس می کنند و در غم از دست دادن عزیزان آن ها اشک ماتم میریزند.

 

زلزله امتحانی الهی و یک مصیبت است و زلزله غرب کشور زلزله ای بود، که چندین سال گذشته کشور نظیر آن را به خود ندیده بود.

 

هر چند عده ای در فضای مجازی و حقیقی در پی تسویه حساب های سیاسی خود بودند اما غالب مردم ایران از جمله مردم زرند در همدردی با مردم زلزله زده ی کرمانشاه قدم های بزرگی برداشتند.

 

شاید مهمترین درس زلزله ی کرمانشاه برای ما زرندی ها باید این باشد که زلزله بلایی غیرقابل پیش بینی است و از آنجایی که زرند نیز روی گسل های فعال زلزله قرار دارد، ما مردم زرند نیز باید مقاوم سازی منازل خود را بیش از پیش جدی بگیریم تا از بسیاری از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 

zelzeleh kemanshah 2

zelzeleh kemanshah 3

zelzeleh kemanshah 4

zelzeleh kemanshah 5

zelzeleh kemanshah 6

zelzeleh kemanshah 7

 

انتهای پیام/

تولید و انتشار: احمدرضا ملکی