به منظور صرفه‌جویی در آبهای زیرزمینی صورت گرفت؛

خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی زرند

فرماندار زرند گفت: با خاموشی یک ماهه موتورپمپ‌های کشاورزی شهرستان زرند ۱۸ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

فرماندار زرند گفت: با خاموشی یک ماهه موتورپمپ‌های کشاورزی شهرستان زرند ۱۸ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

 

khanjari farmandar

به گزارش صدای زرند، حبیب‌الله خنجری از خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان زرند ۵۲۴ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که طی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و با همکاری کشاورزان منطقه از ۲۵ آبان تا ۲۵ آذر ماه خاموش شدند.

 

وی این کار را با هدف صرفه‌جویی در برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد و با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی در شهرستان زرند افزود: سالانه بیش از یک متر افت سطح آب‌های زیرزمینی را شاهد هستیم که موجب عدم کیفیت آب منطقه شده است.

 

خنجری، زرند را از جمله شهرستان‌های دانست که بیشترین بحران آب را دارد و گفت: اقتصاد این شهرستان به تک محصول پسته وابسته است، لذا توسعه در بخش کشاورزی زرند به واسطه بحران کم‌آبی شدید در منطقه غیرممکن است.

 

وی صرفه‌جویی ۱۸ میلیون مترمکعب آب را با خاموشی متورپمپ‌های کشاورزی یادآور شد و ادامه داد: تنها راه نجات و عبور از بحران کم‌آبی، تغییر الگوی کشت، مدیریت در منابع آب، استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.

 

فرماندار زرند سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان را ۴۵ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۳۵ هزار هکتار آن بارور هستند.

 

انتهای پیام/فارس