رئیس کل دادگستری کرمان:

زلزله ها آسیب جدی به دادگستری زرند زده است / ۷.۸ میلیارد تومان برای نوسازی دادگستری زرند

رئیس کل دادگستری کرمان از آسیب جدی ساختمان دادگستری زرند خبر داد، حال آنکه تنها ۸۰۰ میلیون تومان از ۷.۸ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای بازسازی ساختمان این دادگستری، تخصیص داده شده است.

رئیس کل دادگستری کرمان از آسیب جدی ساختمان دادگستری زرند خبر داد، حال آنکه تنها ۸۰۰ میلیون تومان از ۷.۸ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده برای بازسازی ساختمان این دادگستری، تخصیص داده شده است.
dadgostari zarand

به گزارش صدای زرند، یدالله موحد در بازدید از حوزه های قضایی و مناطق و روستاهای زلزله زده شهرستان راور و زرند اظهارداشت: زندانها این شهرستان ها آسیبی ندیده است و مشکل جدی وجود ندارد ولی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بر اثر وقوع زلزله شدیدتر تدابیر لازم اتخاذ شده است.

 

وی افزود: برای این منظور ضروری است در محوطه زندان سوله ای مقاوم با امکانات لازم ساخته شود که در شرایط بحرانی بتوان برای نگهداری زندانیان از آن استفاده کرد، در زندان کرمان نیز لازم است تدابیر جدی تر اتخاذ شود.

 

رئیس کل دادگستری کرمان با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده مشکلات امنیتی وجود ندارد، گفت: تدابیر لازم در شرایط بحران برای زندان های شهرستان زرند و راور اندیشیده شده است که در صورت لزوم زندانیان به مکان امن منتقل می شوند.

 

وی خاطرنشان ساخت: دادگستری شهرستان زرند در زلزله های اخیر آسیب دیده و مشکلاتی به آن وارد شده است که در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران این موضوع مطرح شده است که دادگستری زرند نوسازی و ساختمانی متناسب با نیاز این شهرستان و مقاوم در مقابله زلزله احداث شود.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در این راستا ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است، تصریح داشت: متاسفانه  تاکنون تنها حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای این منظور تخصیص داده شده است و در بازدیدی که از ساختمان جدید دادسرای زرند نیز داشتیم این ساختمان حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تکمیل آن نیازمند اعتبار است.

 

این مقام قضایی همچنین اذعان داشت: دادگستری زرند به لحاظ زلزله های اخیر آسیب جدی دیده است و سازه مناسب را ندارد و از بابت مردم نگرانی وجود دارد که ضروری است ساختمان دادگستری نوسازی شود.

 

وی اضافه کرد: در بازدید از مناطق زلزله زده با شهروندان دیدار داشتیم که بحمدالله خدمت رسانی به زلزله زدگان در حال انجام است و مناطق قدیمی تخریب و نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام/منبع: روابط عمومی دادگستری کل کرمان
خبرنگار: جواد زمانی * انتشار: احمدرضا ملکی