دهه فجر دهه نمایش توانمندی ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار اعضای این ستاد با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دهه فجر دهه تحقق وعده های الهی و نماد

Soleimaniرییس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر دهه نمایش توانمندی ملت ایران و دهه پیوند امام و امت است.

صدای زرند: به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار اعضای این ستاد با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دهه فجر دهه تحقق وعده های الهی و نماد

نماد عبودیت در برابر خدا و مبارزه با طاغوت است.

سلیمانی گفت: مهم ترین عامل وحدت مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی وجود حضرت امام خمینی (ره) بعنوان ولی فقیه و مرجعیت شیعه و پایگاه این وحدت نیز مسجد بود.

وی افزود: از اینرو باید همواره پیوند بین مسجد و روحانیت متعهد در دستور کار باشد و اگر این پیوند ارزشمند ادامه یابد برای حفاظت از انقلاب اسلامی هم موفق خواهیم بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این ایام باید نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی را بازخوانی کرده و نسل جدید را از اهمیت این جایگاه آگاه سازیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی مختلفی جریان بیداری اسلامی آغاز شده است، گفت: تاکنون این کشورها دستاورد قابل قبولی نداشته اند و علت اصلی آن هم فقدان رهبری آگاه، شجاع و عالم به دین و زمان می باشد از اینرو باید امتیاز برجسته انقلاب اسلامی را بخوبی شناخته و از آن پاسداری کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مسجدها بعنوان پایگاه اصلی این انقلاب می توانند فرصتی را برای تبیین ریشه ها، عوامل پیروزی و دستاوردهای آن فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت از ظرفیت منبر، محراب و مسجد برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و روشنگری جامعه در برابر توطئه های دشمنان بهره بگیرد.

وی برگزاری نشست های تخصصی و گفتمان های مرتبط با دستاوردهای انقلاب و نقش مساجد در شکل گیری پیروزی و صیانت از انقلاب، برگزاری جشنواره ها و مسابقات فرهنگی و هنری در قالب جشنواره مسجد پایگاه انقلاب، برگزاری برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد و برگزاری محافل انس با قرآن را بخشی از اقدام های این کمیته در دهه فجر امسال نام برد.

سلیمانی با بیان اینکه مردم و همه دستگاه ها مشارکت جدی در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: ان شاءالله در روز ۲۲ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی خواهیم بود.

وی هدف از سفر اعضای این کمیته به استان قم را بهره مندی از فضای معنوی و نورانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای این ستاد امروز پس از شرکت در آیین خطبه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید، حجت الاسلام ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در قم دیدار کردند.

همچنین اعضای این ستاد روز گذشته نیز با حضرات آیات سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید دیدار داشتند.

انتهای خبر/