خطر جدی در کمین ۷۸ دانش آموز یزدانشهر زرند

دانش‌آموزان دبستان سید جمال‌الدین اسدآبادی روستای ده فیاض یزدان‌آباد به سختی و با استرس بسیار زیاد در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند و اصلی‌ترین مشکل مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر عدم تأمین سیستم گرمایشی است.

139208061044096961419973 ۷۸ دانش آموز دبستان سید جمال‌الدین اسدآبادی یزدانشهر زرند، به سبب کهنه و فرسوده بودن مدرسه، در معرض خطر جدی هستند.

به گزارش “صدای زرند“، به نقل از خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان دبستان سید جمال‌الدین اسدآبادی روستای ده فیاض یزدان‌آباد به سختی و با استرس بسیار زیاد در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهارکرد: این واحد آموزشی در فاصله ۱۸ کیلومتری مرکز شهر زرند قرار دارد و در سال ۱۳۳۲ احداث شده و بسیار فرسوده است.

عباس سلطانی با بیان اینکه امیری نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان تا کلاس ششم در همین مدرسه درس خوانده، افزود: جای تأسف است که این مدرسه با مشکلات فراوانی روبه‌روست.

وی با تاکید بر اینکه چندین مرتبه مشکلات را با مسئولان وقت آموزش و پرورش در میان گذاشتیم، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان تنها به این مطلب که بودجه نیست، اکتفا کردند، غافل از اینکه جان ۷۸دانش آموز معصوم در خطر جدی است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر با بیان اینکه مسئولان چند سال است که دست روی دست گذاشته و به راحتی می‎گویند «بودجه نداریم» گفت: بهتر است با این اوضاع کمبود بودجه، مدرسه را تعطیل کنند، زیرا جان دانش‌آموزان از همه چیز با ارزش‌تر است.

اصلی‌ترین مشکل مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر عدم تأمین سیستم گرمایشی است

یکی از دانش‌آموزان این مدرسه گفت: چند روز قبل بخاری مدرسه آتش گرفت و خدا کمک کرد که آسیبی به ما وارد نشد.

وی با اشاره به عدم استاندارد بخاری‌های این مدرسه، بیان‌ کرد: هر لحظه می‌ترسیم که آتش‌سوزی شود.

یکی دیگر از دانش‎آموزان با بیان اینکه چرا مسئولان به فکر دانش‌آموزان این بخش نیستند، افزود: بخاری‌های مدرسه استاندارد نیستند، فضای داخل کلاس سرد است و دود بخاری سبب سوزش چشمانمان می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اگر مسئولان تنها یک دقیقه در کلاس‌های درس این مدرسه بنشینند، متوجه می‌شوند که دود بخاری چگونه اشک دانش‌آموزان این مدرسه را درمی‌آورد.

این دانش‌آموز مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر خاطرنشان کرد: بخاری‌های کوچک و غیراستاندارد نه تنها گرمای مناسبی ندارند، بلکه دود ناشی از آنها بسیار آزاردهنده است.

مدرسه سید جمال‌الدین یزدا‌‌ن‌شهر یک دستگاه کامپیوتر هم ندارد

ایزدی یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه ششم این مدرسه نیز اظهارکرد: مدرسه در وضعیت بسیار بدی قرار دارد، علاوه بر مشکل سیستم گرمایشی و فرسوده بودن سازه مدرسه، ریزش گچ‌های سقف و دیوارها و ناهموار بودن سنگ فرش کف مدرسه، متأسفانه حتی یک دستگاه کامپیوتر هم ندارد.

وی افزود: دانش‌آموزان این مدرسه برای استفاده از کامپیوتر باید یک کیلومتر پیاده‌روی کنند و خود را به پایگاه مقاومت برسانند.

مدرسه سید جمال‌الدین اسدآبادی در اولویت بازسازی قرار دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهارکرد: مدرسه سید جمال‌الدین اسدآبادی با قدمت حدود ۳۰ سال، از جمله مدارسی است که در اولویت بازسازی قرار دارد.

گازرسانی ۲۰ واحد آموزشی در بخش یزادان‌آباد

حمید صادقی با اشاره به اینکه حدود شش ماه از نصب علمک گاز در این واحد آموزشی می‌گذرد، گفت: ۲۴ واحد آموزشی در بخش یزدان‌آباد نیاز به گازرسانی داشت که در این مدت به بیش از ۲۰ واحد آموزشی از طریق کمک‌های مردمی و همکاری شرکت گاز، گازرسانی شد.

مدرسه سید جمال‌الدین به سبب کمبود اعتبار گازرسانی نشده است

وی با بیان اینکه به سبب کمبود اعتبار تاکنون گازرسانی مدرسه سیدجمال‌الدین انجام نشده است، افزود: با همکاری مدیر مدرسه و اولیا دانش‌آموزان گازرسانی در دست انجام است و تعدادی بخاری گازی نیز تحویل مدرسه شده است.

نوسازی ۵۹ واحد آموزشی در شهرستان زرند

مدیرآموزش و پرورش زرند با تأکید براینکه از ۲۵۰ واحد آموزشی موجود در شهرستان زرند، ۵۹ واحد نوسازی شده است،تصریح‎ کرد: هشت واحد آموزشی مقاوم سازی شده و ۸۰ واحد آموزشی دیگر که حدود سه هزار دانش‌آموز در آنها مشغول تحصیل هستند، نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

محمد ایزدی مدیر آموزشگاه نیز با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات مطرح شده توسط دانش‌آموزان را قبول داریم، خاطرنشان‌ کرد: ان‌شاءالله مشکل سیستم گرمایشی، با کمک اولیا دانش‌آموزان به زودی رفع می‌شود.

انتهای‌پیام/