در کمیسیون محیط زیست شورای شهر زرند مطرح شد:

هر زرندی روزانه ۶۵۰ گرم زباله تولید می کند

در جلسه کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر زرند از کاهش تولید زباله در شهر زرند نسبت به سال های گذشته صحبت شد و مشخص شد متوسط روزانه تولید زباله در این شهر حدود ۶۵۰ گرم برای هر شهروند است.

در جلسه کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر زرند از کاهش تولید زباله در شهر زرند نسبت به سال های گذشته صحبت شد و مشخص شد متوسط روزانه تولید زباله در این شهر حدود ۶۵۰ گرم برای هر شهروند است.

 

neshast shora ba mehvariyat mohitzist 961013

به گزارش صدای زرند، در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و تعدادی از فعالین و دوستداران محیط زیست برگزار شد صحبت هایی در توجه به عناصر مختلف محیط زیست برای داشتن آینده ای آبادتر شد.

 

سرپرست شهرداری زرند موافق با فعالین محیط زیست شهرستان زرند، مهمترین مشکل در این بخش را مسائل فرهنگی و عدم توجه به آموزش دانست؛ هرچند کمبود بودجه را نیز از عوامل مهم در بی توجه به مسائل زیست محیطی در کشور اعلام کرد.

 

رضا یزدانپناه هزینه کردن در زمینه آموزش های محیط زیستی و به طور ویژه در بحث تفکیک زباله را سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر واقعاً به آموزش شهروندی توجه کنیم بسیاری از مشکلاتی که امروز داریم را نخواهیم داشت؛ ما باید بدانیم که کاهش هزینه های پنهان در زمینه تفکیک زباله از مبدا زیاد است و می تواند در درازمدت موجب سوددهی برای ما شود.

 

سرپرست شهرداری زرند، در بحث تفکیک زباله شهرستان زرند را نسبت به دیگر شهرستان های استان موفق تر اعلام کرد و باورداشت اجرای طرح “تزام” (تفکیک زباله از مبدا) و نیز راه اندازی کلبه های بازیافت و دریافت زباله های خشک، موجب موفقیت شهرداری زرند نسبت به دیگر شهرهای استان شده است.

 

هرچند سالهای قبل متوسط روزانه تولید زباله در شهر زرند حدود ۷۰ تن اعلام شده بود اما یزدان پناه از کاهش تولید زباله در این شهر خبر داد و تولید روزانه زباله در شهر زرند را ۳۴ تا ۴۰ تن اعلام کرد که با این وجود به طور متوسط تولید زباله به ازای هر شهروند در روز حدود ۶۵۰ گرم خواهد بود.

 

لازم به ذکر است براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) متوسط تولید زباله در جهان روزانه ۳۰۰ گرم است و براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت کشور، ایرانی ها روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می کنند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: جواد زمانی *** انتشاردهنده: احمدرضا ملکی