نماز ظهر عاشورا در اولویت برنامه عزاداران قرار گیرد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس: نماز ظهر عاشورا در اولویت برنامه عزاداران قرار گیرد نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در وسط میدان جنگ نماز اول وقت را به جای آورد و این مهم باید در اولویت برنامه‌های عزاداران حسینی قرار گیرد. حسین امیری امروز […]

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:
نماز ظهر عاشورا در اولویت برنامه عزاداران قرار گیرد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در وسط میدان جنگ نماز اول وقت را به جای آورد و این مهم باید در اولویت برنامه‌های عزاداران حسینی قرار گیرد.

نماز ظهر عاشورا در اولویت برنامه عزاداران قرار گیرد

نماز ظهر عاشورا در اولویت برنامه عزاداران قرار گیرد

حسین امیری امروز در حاشیه حضور در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روستاهای رشک شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار “صدای زرند” در این شهرستان با تسلیت ایام  تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری یکی از حماسی‌ترین حوادث تاریخ اسلام رقم خورد.

وی عنوان کرد: در حقیقت بالاترین حادثه تاریخ بشریت در دشت کربلا با جانفشانی امام حسین (ع) و ۷۲  تن از یاران با وفایش رقم خورد که در این روز هدف شهدای کربلا پاسداری از دین و حیات طیبه اسلام ، آموزش دینداری، شهادت، شجاعت و آزادگی بود.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روز عاشورا  امام حسین (ع) با ۷۲ نفر از یاران با وفایش شجاعانه در برابر لشکر یزید ایستادگی کردند در حالی که زیر بار ذلت و خواری دشمنان نرفتند و سرانجام در این راه جان خود را نثار کردند تا همچنان باب شهادت مفتوح بماند.

امیری تصریح کرد: روز عاشورا و حماسه دلیری مردان حق‌جو رویدادی است که هرگز از صفحات تاریخ بشریت محو نمی‌شود و یاد امام حسین (ع) آموزگار ایثار، گذشت و فداکاری همواره در دل تاریخ جاودانه می‌ماند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که بزرگترین حادثه در قرن معاصر است از حادثه کربلا و عاشورا نشأت گرفته است، زیرا مردم ایران اسلامی با اطاعت از رهبر و مقتدای خود حضرت امام حسین (ره) در برابر ظلم و ستم حکومت پهلوی ایستادند تا اینکه زمینه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زدند.

امیری بیان داشت: امروز هم در سایه رهنمودها و بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب با تمام قدرت و با توکل به خداوند در برابر تحریم و تهدید زورگویان و جباران زمان ایستاده‌اند تا زمینه ظهور و استقرار حکومت عدالت‌گستر حضرت ولی‌عصر (عج) را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: جای بسی شکر است که عزاداری در شهرستان‌های زرند و کوهبنان بدون حاشیه برگزار می‌شود و مناطقی همچون ده‌فیاض، یزدان‌آباد، طغرالجرد، خرمدشت، روستای کهن کوهبنان  و شهر کوهبنان عزاداری سنتی وجود دارد که جوش‌زنی و سنگ‌زنی شهر کوهبنان در رأس آنها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برخی از مجالس عزاداری شاهد قمه‌زنی و برهنه ‌شدن عزاداران هستیم که این امر در شهرستان‌های زرند و کوهبنان به ندرت دیده می‌شود، زیرا عزاداران باید از آنچه وهم اسلام و شهدای کربلاست، پرهیز کنند و در این راستا فرمایشات و توصیه‌های حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را مدنظر داشته باشند تا از تحریف واقعه کربلا پرهیز کنند و با حفظ شئونات اسلامی به وحدت در عزاداری برسند.

امیری اظهار داشت: هم دین مقدس اسلام و هم حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر برگزاری نماز اول وقت تأکید دارند به گونه‌ای که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در وسط میدان جنگ در تیررس تیر دشمن نماز اول وقت را به جای آورد.

وی افزود: به پاس همین امر مهم مردم ایران اسلامی سال‌هاست که پس از عزاداری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا را به جماعت و باشکوه ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

امیری بیان داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های مردم شهرستان کوهبنان در ایام تاسوعا و عاشورا انجام عزاداری دسته‌جمعی است که هیئت‌های زنجیرزن و سینه‌زن در ساعت مشخصی در بقاع متبرکه امامزاده سید سلیمان و امامزاده بی‌بی عصمت حاضر می شوند.

وی گفت: مردم کوهبنان در صف‌های منسجم در سایه وحدت و برادری با حضور یک مداح به عزاداری واحد می‌پردازند که این امر بر شکوه مراسم می‌افزاید و زمینه اتحاد بیشتر را تقویت می‌کند.

این نماینده ابراز امیدواری کرد که این سنت حسنه مردم شهرستان کوهبنان الگویی برای تمام مردم ایران اسلامی به ویژه شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان باشد و مردم در سایه اتحاد و برادری به گونه‌ای عزاداری کنند که زمینه احیا و ترویج فرهنگ عاشورایی را فراهم کنند.