رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند:

احتمال شیوع بیمای تب برفکی در دامداری های صنعتی زرند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از احتمال شیوع بیمای تب برفکی در دامداری های صنعتی زرند خبرداد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از احتمال شیوع بیمای تب برفکی در دامداری های صنعتی زرند خبرداد.

 

hassan lotfali pour

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه بیماری تب برفکی از بیماری های ویروسی دام می باشد که نشخوار کنندگان به ویژه گاو و گوسفند را مبتلا می نماید، اظهارداشت: این بیماری که همه گیری بالایی دارد باعث خسارات جبران ناپذیر در تولید و گاهی باعث مرگ و میر دام های جوان می شود.

 

وی رعایت مسائل بهداشتی و انجام واکسیناسیون را از ره های مهم در پیشگیری از این بیماری برشمرد و تصریح کرد: با ورود دام های بدون هویت به دامداری که سوابق واکسیناسیون مشخصی ندارند در صورت مبتلا بودن به بیماری امکان شکسته شدن سد دفاعی بدن دام موجود هر چند که واکسینه شده باشند وجود دارد و باعث همه گیری در سطح گله می شود.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری در سایر استان ها مشاهده شده دامداران بایستی ضمن رعایت مسائل بهداشتی و کنترل رفت آمد همچنین هیچ دام بدون هویتی را به دامداری منتقل ننمایند.

 

وی یادآور شد: بسیاری از دام هایی که از خارج از کشور بصورت قاچاق وارد می گردند حامل ویروس های عامل بیماری به ویژه تب برفکی هستند و حتی ممکن است بدون هیچ علائمی باعث شیوع بیماری در منطقه گردند.

 

لطفعلی پور ضمن تشکر از دامدارانی که همکاری لازم را با دامپزشکی دارند شماره تلفن ۳۳۴۲۲۲۲۷ را جهت اعلام گزارشات مردمی اعلام نمود.

 

انتهای پیام/