یادداشت - جواد زمانی

استاندار برادران کرمانی، به جز زرندشون

چند وقتی هست که رنگ و بویی از استاندار کرمان در زرند نیست. این موضوع به مذاق مسئولینی که دلسوزانه به فکر پیشرفت یک شهر هستند خوش نمی آید و حتی می تواند کام شهروندانی که دل خوش کرده اند به آینده شهر خود را نیز تلخ کند.

چند وقتی هست که رنگ و بویی از استاندار کرمان در زرند نیست. این موضوع به مذاق مسئولینی که دلسوزانه به فکر پیشرفت یک شهر هستند خوش نمی آید و حتی می تواند کام شهروندانی که دل خوش کرده اند به آینده شهر خود را نیز تلخ کند.

 

«علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمانبه گزارش صدای زرند، مهندس علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در چند وقت اخیر، چند برنامه مهم در شهرستان زرند را از برنامه های کاری خود حذف کرده است و شاید هم اصلاً ارزش آنها را در حد و اندازه ی برنامه های کاری خود ندانسته است؛ این موضوع چندان برازنده ی شهرستانی مانند زرند که در حال توسعه صنعتی است، نمی باشد.

 

طبق اطلاعی که داریم رزم حسینی در دوماه گذشته دو سفر به شهرستان زرند را کنسل کرده است، که اولی مربوط به همایش اقتصاد مقاومتی بود که باید در نیمه اول آذر برگزار می شد و دومی نیز همایش استانی جامعه ایمن و همایش اقتصاد مقاومتی در دی ماه بود.

 

هرچند برخی از سیاسیون شهرستانهای دیگر به ویژه شهرستان های جنوبی استان نیز توجه رزم حسینی به این شهرستان ها را کم می دانند، اما این در حالی است که استاندار در همین چند روز اخیر برنامه های اصلی خود را در زمینه توسعه اقتصاد مقاومتی شهرستان های منطقه ۱ (شامل شهرستان های رودبارجنوب – فاریاب – کهنوج – منوجان – قلعه گنج)، منطقه ۲ (شامل شهرستان های جیرفت – عنبرآباد) و نیز منطقه ی ۶ (شامل رفسنجان، انار و شهربابک)، گذاشته بود.

 

استاندار کرمان در چند روز اخیر چندین مرتبه به جنوب استان سفر کرده است و از طرح های متعددی بازدید داشته است، این درحالی است که زرند را می توان نزدیک ترین شهر به مرکز استان دانست که عدم حضور وی در برنامه های شهرستان زرند جای بسی سوال دارد که امید داریم در فرصتی مناسب از زبان وی جواب آن ها را بشنویم.

 

گویی قهر چند وقت اخیر رزم حسینی با زرند چندان برای مسئولین این شهرستان نیز خوشایند نبوده تا جایی که حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در نشست شورای اداری این شهرستان خطاب به حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی استانداری کرمان گفت: “سلام ما را به استاندار برسانید”؛ که این پیام از سوی ابراهیمی بیش اینکه معنی اصلی خود را داشته باشد، رنگ و بو کنایه نسبت به قهر اخیر استاندار کرمان به شهرستان زرند داشت.

 

هرچند نگاه خاص رزم حسینی به مرکز استان برای بسیاری از شهرستان خوشایند نیست، اما فکر می کنم از نگاه یک زرندی بهتر است رزم حسینی را در چند وقت اخیر استاندار “برادران کرمانی، به جز زرندشون” خطاب نماییم!

 

خوب می دانیم روند کاری رزم حسینی در مدیریت اقتصادی استان به عنوان الگوی نمونه کشوری انتخاب شده است و وی یکی از استانداران برتر و مورد اعتماد دولت در سال های اخیر می باشند، اما وقتی از سوی فردی با این سطح مدیریت تبعیضی مشاهده شود، بیشتر می تواند موجب رنجش ذینفعان شود و توزیع متوازن نگاه های رزم حسینی نسبت به کل استان، ضمن اینکه توسعه متوازن کل شهرستان های استان را در پی خواهد داشت، می تواند موجب کاهش دلخوری های اینچنینی نیز شود.

 

شاید هم رزم حسینی دلخوری خاصی نسبت به شهرستان زرند دارند و کاش مسئولین زرندی این جسارت را داشته باشند و واقعیّت را بیان کنند و یا کاش اگر که مسئولین زرندی سعی دارند همه چیز را خوب نشان دهند، مجموعه استانداری واقعیت را بازگو کند تا سوالات و ابهامات موجود برطرف شود.

 

انتهای پیام/