سمینار یک روزه آموزه های پزشکی قانونی در سالن آموزش سلامت شبکه بهداشت زرند برگزار شد

سمینار یک روزه آموزه‌های پزشکی قانونی با همکاری واحد آموزش مداوم و واحد آموزش بیمارستان سینای زرند با حضور متخصصین داخلی و اطفال، پزشکان عمومی و پرستاران در محل سالن آموزش سلامت شبکه بهداشت شهرستان زرند برگزار شد.

سمینار  یک روزه آموزه‌های پزشکی قانونی با همکاری واحد آموزش مداوم و واحد آموزش بیمارستان سینای زرند با حضور  متخصصین داخلی و اطفال، پزشکان عمومی و پرستاران در محل سالن آموزش سلامت شبکه بهداشت شهرستان زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند‌، در ابتدای این سمینار پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید دکتر رشیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور پزشکان و پرستاران و سایر دست اندرکار حوزه سلامت در این همایش ابراز امیدواری نمود با استمرار اینگونه جلسات همواره شاهد پویایی و شکوفائی جامعه هدف در بهرمندی خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت باشیم.

 

Pezeshki SZsds

 

در ادامه این نشست دکتر پورطاهری و دکتر شاهرخی از سازمان پزشک قانونی استان پیرامون جایگاه سازمان پزشکی قانونی در امر رسیدگی به امور پزشکی  و حفظ حقوق بیمار به ایراد سخن پرداختند.

 

دکتر پورطاهری با اشاره به دلایل بروز خطای پزشکی، گفت: خطای پزشکی تنها مربوط به کار پزشک نیست، بلکه کارهای آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی و تمام مسئولان تیم درمان در بروز خطای پزشکی تاثرگذار هستند لذا سازمان پزشکی قانونی تمامی این موارد را بررسی می کند.

 

وی افزود: امروزه در پزشکی، میان پزشک و بیمار رابطه‌ای انسانی، اخلاقی، اقتصادی و البته حقوقی برقرار است. براساس این رابطه، پزشک مکلف است در معالجه بیمار از تمام استعداد و قابلیت‌های خویش بهره گیرد و چارچوب قانونی را نیز فراموش نکند.

 

دکتر شاهرخی نیز با اشاره به نقش موثر پزشکی قانونی در رعایت حقوق بیماران، افزود: سازمان نظام پزشکی و دادگستری، مسئول رسیدگی به خطاهای پزشکی هستند به گونه ای که کارشناسان دادگستری در پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند و کارشناسان نظام پزشکی نیز هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی را تشکیل می‌دهند که به موضوعات پیش آمده در حوزه سلامت رسیدگی می‌کنند.

 

شایان ذکر است در این سمینار یکروزه مباحثی همچون تخلفات انتظامی و انواع مجازات آن، قصور و تقصیر پزشکی و نحوه صدور جواز دفن و ابعاد قانونی آن و جایگاه مدارک و مستندات پزشکی توسط اساتید مطرح  و به سئوالات شرکت‌کنندگان در جلسه نیز پاسخ لازم ارائه شد.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی