واجدین شرایط خرید و فروش واحدهای مسکن مهر

مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی معاملات مسکن مهر از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد تا رسما خرید و فروش اعیان واحدهای مسکن مهر آزاد شود

MaskanMehrبر این اساس عرصه این واحدها همچنان در اختیار دولت است و احتمالا در مرحله بعد و پس از اتمام ساخت کلیه واحدهای مسکن مهر، واگذار خواهد شد.

به گزارش “صدای زرند“، دولت در مصوبه اخیر خود بندهایی از مصوبات قبلی مسکن مهر را لغو کرد تا با عرضه در بازار مسکن و فروش آنها به متقاضیان جدید زمینه حضور گروه‌های اجتماعی متعدد در سایت‌های مسکن مهر را فراهم کند.

بر این اساس، اشخاصی که واجد شرایط دریافت مسکن مهر نبوده‌اند و کسانی که دارای مسکن در نقاط دیگر هستند نیز می‌توانند اقدام به خرید این واحدها کنند اما تنها یک واحد برای هر شخص قابل خریداری است.

فروشندگان مسکن مهر نیز با رعایت ۳ شرط می‌توانند واحد خود را به فروش برسانند. اول اینکه مراحل مالی واحد‌ها به مرحله‌ اقساطی رسیده باشند و متقاضیان دفترچه قسط دریافت کرده باشند.

شرط دیگر بدهکار‌نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و پس از آن بدهکار‌نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید است. طبق سیاست وزارت راه و شهرسازی با دست به‌دست‌شدن این واحد‌ها در نهایت امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی میسر‌شده و تسریع در بازگشت اقساط و برگشت نقدینگی تزریق شده موجب کنترل نرخ تورم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ملت ایران