مدیر رسانه‌ای نماینده مردم زرند و کوهبنان گزارش می دهد:

از زلزله کوهبنان تاکنون با نماینده مردم زرند و کوهبنان (قسمت اول)

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد.

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی  خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد. در این خبر قسمت اول این گزارش آورده شده است.

 

به گزارش صدای زرند، ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ مصادف با شب یلدا زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در شهرستان کوهبنان استان کرمان رخ داد. زلزله ای که کام مردم در شب یلدا را تلخ کرد و همه را گرفتار شبی سخت کرد. از دقایق ابتدایی این زلزله نماینده مردم زرند و کوهبنان که برای حضور جلسات مجلس در تهران حضور داشت درگیر اقدامات برای رسیدگی به اوضاع و مدیریت بحران شد.

 

حسین امیری خامکانی برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده در پی زلزله تماس‌هایی را با مسوولان استانی و کشوری جهت امداد و نجات مردم و حل مشکلات زیرساختی برقرار نمود.

از لحظه وقوع زلزله تمامی تماس‌ها و پیگیری‌های دکتر امیری در کانال رسمی اطلاع رسانی وی پوشش داده شده و در آرشیو کانال موجود می‌باشد.

 

خلاصه ای از پیگیری های دکتر امیری و پاسخ مسوولان نیز در ذیل آورده شده است:

امیری خامکانی با هلال احمر و مسوولان شهرستان و استان در خصوص کسب اطلاعات، آسیب‌ها و تلفات زلزله تماس برقرار نمود.

بعد از اطلاع از قطع برق در منطقه در طی تماس دکتر‌ امیری با مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان گفته شد یکی از خطوط دچار مشکل شده که اکیپ اعزام شده و تا نیم ساعت دیگر برق وصل می‌شود.

امیری گفت: پیگیر برقراری ارتباط تلفن از طریق مدیرعامل شرکت مخابرات استان هستیم و هم اکنون با فرماندار و معاون فرماندار کوهبنان تماس داشتم. لازم است از تماس‌های غیرضروری خودداری شود تا ترافیک در خطوط تلفن نداشته باشیم و مردم بتوانند از داخل و خارج شهرستان با عزیزانشان ارتباط داشته باشند.

با پیگیری دکتر امیری و با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان استان و فرماندار کوهبنان سالن‌های ورزشی و مساجد و تکایای مقاوم و گرم در اختیار مردم قرار گرفت.

دکتر امیری در تماس با رییس ستاد بحران کشور: رییس ستاد بحران کشور از دستور رفع مشکلات در پی زلزله کوهبنان به ستاد بحران استان خبر داد.

دکتر‌امیری: با تمامی مدیران استان برای مدیریت بحران در تماس هستیم.

دکتر امیری در طی تماس با مدیر عامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان: برق کوهبنان وصل شد.

دکتر امیری در طی تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ستاد امداد و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شده است / بیمارستان امام علی زرند و شهید باهنر کرمان نیز آماده پذیرش و خدمات دهی هستند.

دکتر امیری در طی تماس با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان: مسیر اصلی به شهرستان کوهبنان باز است / اکیپ های راهداری به شهرستان کوهبنان اعزام شده تا در صورت مشکل در مسیرهای روستایی، مسیرها بازگشایی شوند.

دکترامیری در طی تماس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری: با وصل شدن برق، آب شهر نیز وصل شده است / آب روستاها نیز وصل است و اکیپ های شرکت های آب شهرستان زرند و راور آمادگی لازم را برای خدمات دهی در صورت بروز مشکل دارند.

دکتر امیری در طی تماس با مدیر عامل شرکت گاز استان: مشکلی در گاز شهرستان کوهبنان نیست / خرابی چند کنتور را داشتیم که با حضور ماموران گاز مشکل رفع شده است.

دکتر امیری در طی تماس با فرماندهی انتظامی استان کرمان: اکیپ‌های انتظامی به شهرستان کوهبنان اعزام شده است / هیچ مشکل امنیتی در شهرستان نداریم.

دکتر امیری در تماس با مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان خواهان اسکان مردم در جایی گرم و امن شد / فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز قول تهیه فضایی مناسب برای اسکان مردم داد.

وی همچنین در بامداد شب زلزله در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفت: از دولت و مسوولان انتظار اسکان اضطراری و موقت و بازسازی هرچه سریعتر اماکن آسیب دیده مردم را داریم / به مردم عزیز کوهبنان اطمینان می‌دهیم حداکثر تلاش در دولت انجام شود.

قابل توجه است که تمامی این مکالمات و پیگیری ها از زمان رخ دادن زلزله تا ساعت ۴ بامداد صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

 

مشاهده قسمت دوم گزارش

مشاهده قسمت سوم گزارش