مدیر رسانه‌ای نماینده مردم زرند و کوهبنان گزارش می دهد:

از زلزله کوهبنان تاکنون با نماینده مردم زرند و کوهبنان (قسمت دوم)

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد.

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی  خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد. در این خبر قسمت دوم این گزارش آورده شده است.

 

به گزارش صدای زرند، اما دکتر حسین امیری در فردای روز بعد از زلزله با اولین پرواز ممکن به استان آمد و مستقیم به شهرستان کوهبنان سفر‌ کرد.

 

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در ساعت ۳ عصر ۱ دیماه به همراه استاندار و مسوولان استان در شهرستان کوهبنان حضور پیدا کرد و از مناطق زلزله زده، محل اسکان، بیمارستان، انبار هلال احمر و غیره بازدید نمود.

دکتر امیری در روز ۲ دی ماه نیز با حضور در شهرستان در بین مردم شهر و روستای جور حضور پیدا کرد و با مردم گفت و گو کرد و مشکلات مردم را در همان لحظه به مسوولان منتقل نمود.

نکته قابل تامل اینجاست که وی قبل از سفر به استان با توجه به حضور دکتر نوبخت در مراسم سالگرد شهید مفتح در خارج از تهران و عدم دسترسی به ایشان با تماس با معاون پارلمانی رییس جمهور، معاونین دکتر نوبخت و رییس دفتر معاون اول رییس جمهوری پیگیر حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور در شهرستان کوهبنان بود.

وی همچنین ضمن بازدید از مناطق زلزله زده کوهبنان در عصر ۱ دی ماه همچنان پیگیر حضور دکتر نوبخت در شهرستان کوهبنان بود.

خوشبختانه این پیگیری ها با تمام مشکلات خود به نتیجه نشست و دکتر نوبخت به همراه رییس ستاد بحران کشور و رییس سازمان بنیاد مسکن کشور در عصر ۲ دی ماه (روز دوم بعد از زلزله) در سفری چند ساعته به استان کرمان در شهرستان کوهبنان حضور پیدا کردند.

شاید این ذهنیت در بعضی ایجاد شده باشد که حضور یک ساعته نوبخت در کوهبنان و بازدید از یک منزل چه فایده ای داشت؟ اما با توجه به مقایسه زلزله‌ی ۵.۲ ریشتری کوهبنان با زلزله های بالای ۶ ریشتری کرمانشاه و هجدک نگرانی این بود که مسوولان از جمله دکتر نوبخت و هیات دولت به عمق خرابی‌های زلزله کوهبنان پی نبرند و این ذهنیت شکل بگیرد که خانه ها آسیبی ندیده اند و در اولویت کاری برای اعطای تسهیلات قرار نگیرند.

اینجاست که به اهمیت حضور دکتر نوبخت باید پی برد و باید اینگونه مسایل را پیش بینی کرد که در واقع گفته می‌شود یکی مو را می‌بیند و یکی پیچش مو را می بیند.

با حضور دکتر نوبخت و رییس بنیادمسکن کشور در کوهبنان لحظاتی بعد ستاد بحران استان در خصوص زلزله کوهبنان با حضور دکتر نوبخت، دکتر امیری، رییس ستاد بحران کشور، رییس بنیاد مسکن کشور و سایر مسوولان استان در استانداری کرمان تشکیل شد.

دکتر امیری در این‌ نشست به وارد شدن خسارت زیاد به شهرستان کوهبنان بر اثر زمین لرزه اشاره کرد.

پیگیری جدی در آماده‌سازی گزارش زلزله از آمارهای متعدد خرابی سبب شدکه گزارش فردای آن روز به دولت ارسال شود و در اولین جلسه هیات دولت بدون نوبت مطرح شود.

در اتفاقی بی نظیر در کمتر از ۷۲ ساعت از گذشت زلزله با تشکیل هیات دولت تسهیلات بازسازی منازل آسیب دیده زلزله کوهبنان تصویب شد و مردم می توانستند از روز بعد شروع به باسازی منازل نمایند.

اتفاق جالب دیگر در مصوبه هیات دولت این بود که تسهیلات بازسازی با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه بود. ضمن اینکه در مصوبه تسهیلات بازسازی سال قبل برای شهرستان زرند، با پیگیری‌های متعدد دکتر امیری در تهران و کرمان نام کوهبنان نیز اضافه شده بود و این کمک خوبی به تسریع ساخت و سازها کرد.

دکتر امیری نیز پس از تصویب تسهیلات بازسازی به مناطق زلزله زده کوهبنان به خبرگزاری ایسنا گفت: تخصیص اعتبار بازسازی به ۲ هزار واحد مسکونی در کوهبنان / به دنبال جذب اعتبار برای مقاوم‌سازی منازل هستیم

اکنون نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان پس از تصویب تسهیلات بازسازی به دنبال اخذ مجوز کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان شد.

وی به صورت حضوری در بنیاد مسکن کشور و در سازمان مدیریت و با تماس های استانی و کشوری موفق به جلب نظر مسوولان کشور در اختصاص کانکس به کوهبنان شد که کار ساده ای نبود.

این امر شاید در گفتار کار ساده ای باشد اما در عمل با گذراندن بروکراسی سخت اداری و طی کردن راهروهای پیچ در پیچ و پله‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها کار ساده‌ای نیست که در اینجا باید از همراهی و تلاش‌های استاندار کرمان و مسوولان استانی تشکر‌ کرد چرا که کانکس برخلاف چادر و والور در انبارها آماده نیست که بتوان راحت توزیع کرد و باید ساخته می شد. در هر حال کار ساخت کانکس در کوهبنان شروع شد.

 

انتهای پیام/

 

مشاهده قسمت اول گزارش

مشاهده قسمت سوم گزارش