مدیر رسانه‌ای نماینده مردم زرند و کوهبنان گزارش می دهد:

از زلزله کوهبنان تاکنون با نماینده مردم زرند و کوهبنان (قسمت سوم)

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد.

میلاد ایزدی مدیر و مشاور رسانه‌ای دکتر حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با توجه به فعالیت‌هایی که دکتر امیری بعد از زلزله‌ای که در شب یلدا در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و موجب تخریب بخشی از خانه‌های مسکونی این شهرستان شد طی گزارشی  خلاصه‌ای از این فعالیت‌ها را به صورت تیتروار که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است،‌ ارائه کرد. در این خبر قسمت سوم این گزارش آورده شده است.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر‌ امیری بعد از یک هفته پرکار برای پیگیری مشکلات شهرستان کوهبنان در تهران در ۹ دی ماه مجدداً به کوهبنان رفت و از نزدیک با مردم گفت و گو کرد و مشکلات بازگو شده مردم را مسوولان منتقل نمود.

در عین حال نماینده مردم زرند و کوهبنان پیگیر حضور مسوولان کشوری و استانی در شهرستان بود تا مسوولان در کنار مردم باشند و احساس تنهایی نکنند که در این خصوص می توان به حضور؛ وزیر بهداشت و درمان، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونین بهزیستی کشور، مسوولین کمیته امداد کشور، دبیرکل هلال احمر کشور، کارشناسان سازمان مدیریت، مسوولان وزارت راه و شهرسازی، مسوولان بنیاد مسکن کشور و… اشاره کرد.

وی همچنین بدون استثنا هر روز در طی تماس‌های متعدد با مسوولان شهرستان کوهبنان و استان کرمان یا کشوری پیگیر مشکلات مردم و نحوه رسیدگی مسوولان به مردم بود و حتی با پیش‌بینی سردی هوا خواستار آمادگی مسوولان از جمله آمادگی سالن ها با سیستم گرمایشی مناسب شد.

دکتر امیری درخواست کمک از شرکت هلدینگ خاورمیانه میدکو و خیریه ۷۸۰ را نیز داشت و آنها نیز در حد وسعشان به این درخواست پاسخ مثبت دادند که اکنون خیریه ۷۸۰ به مناطق زلزله زده کمک نموده و میدکو نیز کمک خواهد نمود.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از حضور سایر نمایندگان استان کرمان نیز برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمان بهره برد و جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با رییس بنیاد مسکن کشور و رییس هلال احمر کشور را در تهران تشکیل داد.

در سفر مجدد دکتر حسین امیری برای چندمین بار به شهرستان کوهبنان پس از دیدار با امام جمعه این شهرستان، از نحوه توزیع کانکس، اسکان مردم و بازسازی منازل بازدید نمود.

نکته قابل اشاره اینجاست که تعدادی از مردم در روستای جور در همین مدت کوتاه توانسته بودند با پشتوانه تسهیلات، بازسازی منازل را آغاز کنند و به مرحله فنداسیون رسیده بود و تا امروز نیز این منازل به سقف رسیده و میتوان پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری این چند واحد ساخته شود.

این نشان‌میدهد که اگر‌همکاری بین مردم و مسوولان شکل بگیرد و بانک ها هم در پرداخت تسهیلات تسریع نمایند با استفاده از این تسهیلات می توان بازسازی منازل کوهبنان را تا زمستان سال آینده به سرانجام رساند.

در گفت و گویی که با دکتر امیری نیز داشتم‌ وی چنین گفت: در هر صورت بروز بلایای طبیعی در یک منطقه عواقبی را دارد که برای همه شرایطی سخت ایجاد می‌کند و این قطعاً برای همه قابل درک می باشد.

شهرستان سردسیر کوهبنان در فصل سرما سرمایی سوزان دارد که این نیز برای مسوولان باید قابل درک باشد.

در این میان حضور خیران عزیز و کمک های مردمی که حس انسان دوستانه خود را به منصه ظهور می‌گذارند و نیز حضور مداوم مدیران استانی در منطقه قابل تقدیر است و انشالله ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش آلام و سختی های مردم‌عزیز کوهبنان و همچنین شاهد اتمام بازسازی منازل آسیب دیده باشیم.

بنده نیز خود را در رنج و عذاب مردم شریک‌میدانسته و میدانم و قطعاً از هیچ تلاشی برای پیگیری امور مردم نجیب و صبور کوهبنان در استان و کشور دریغ نمی ورزم.

چالش و مشکلی که هست طبق تصمیم ستاد بحران و با استفاده تجربیات گذشته باید ابتدا منازل آسیب دیده آوار برداری شوند تا کانکس تحویل داده شود و به بانک برای بازسازی معرفی شوند.

در این میان تعدادی نگران وسایل خود هستند که جا ندارند و نگرانی بجایی است لذا این عدم آواربرداری سبب کندی بازسازی می‌شود.

چالش بعدی مستاجرین هستند که برای آنها جلسات متعددی برگزار شده تا راهکار قانونی پیدا شود.

لازم‌به ذکر‌است تمامی فعالیت های فوق به صورت مصور و مستند در کانال رسمی اطلاع رسانی دکتر حسین امیری قابل رویت و در دسترس همگان می باشد.

 

انتهای پیام/

 

مشاهده قسمت اول گزارش

مشاهده قسمت دوم گزارش