احمد محمدی در وصف کتاب «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند»

ملت بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است

امروز باید همه و خصوصاً مدیران و مسئولان، حفظ و نگهداری میراث گرانسنگ گذشته دیار کهن زراوند زرخیز را وجهه همت خود قرار دهند که ملت بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است.

مهندس احمد محمدی در بعد از مطالعه کتاب «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند» طی یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز باید همه و خصوصاً مدیران و مسئولان، حفظ و نگهداری میراث گرانسنگ گذشته دیار کهن زراوند زرخیز را وجهه همت خود قرار دهند که ملت بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است.

 

صدای زرند – احمد محمدی: جناب حاج آقا سهرابی زید عزه بهمن امسال توفیقی نصیب شد کتاب ارزشمند خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند به قلم توانای شما مطالعه نمایم.

 

احساس و هیجانی که در مطالعه این کتاب داشتم غیرقابل وصف بود. دست شما را می بوسم که با زحمت و پیگیری فراوان گوشه هایی از تاریخ مجاهدت، دلاور مردی، ایثارگری و فداکاری شیرمردان و شیرزنان این مرز و بوم را به تحریر کشیدید.

 

در صفحه صفحه این کتاب بزرگوارانی از زراوند زرخیز می دیدم که برای تعالی، پیشرفت، استقلال و آزادی این مرز و بوم پیشتازتر از سایر نقاط هم تراز بر ظلم و ستم، استبداد و استعمار شوریدند و شاهد پیروزی را در بهمن ۱۳۵۷ در آغوش کشیدند.

 

هر چند حقیر در آن ایام دوران نوجوانی را سپری می کردم اما به واسطه حس مذهبی و ستم ستیزی توام با کنجکاوی و ماجراجویی
در اغلب وقایع که نگاشته اید حاضر بودم.

مطالعه این کتاب مرا ۴۰ سال به عقب می برد و خود را در ایام نوجوانی می دیدم که همراه با برادر بزرگترم و همشهریان دلاورم
در اغلب تظاهرات و سخنرانی های مذهبی که مرقوم فرموده بودید حضور داشتم.

 

یادآوری آن ایام در حقیقت گرامی داشت همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، که برای استقلال و آزادی این مملکت جان خود را فدا نمودند.

امروز بیش از هر زمانی به آن روحیه‌های مخلصانه، بی‌ریا، همراه، همگام و همیار محتاجیم.

 

دوران ساده زیستی مسئولان و فرماندهان، دوری از تفاخر جاه و مقام، تکاثر اموال یقینا ما و هم سن و سالان، صف‌های طولانی برای بنزین، نفت، کپسول گاز، اجناس کوپنی حتی پنیر و مرغ و… را فراموش نکرده ایم. اما همه با جان و دل می‌پذیرفتیم چرا که مدیران اجتماع سفره‌ای جدا برای خود و نزدیکان رانت‌خوار اختلاس نداشتند.

 

سپاس از شما که با خون دل فراوان گوشه ای از تاریخ معاصر شهرمان را به قید تحریر و قاب تصویر کشیده اید، تا از دستبرد و تحریف حوادث روزگار مصون مانده، آیندگان با مطالعه آن به گذشته دیار زراوند زرخیز، تلاش و فداکاری نیاکان خود افتخار نمایند، و با امید مضاعف برای سربلندی و عظمت این دیار کهن، با سابقه درخشان تاریخی و افتخارات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و میراث فرهنگی ادامه دهند.

 

امروز باید همه و خصوصاً مدیران و مسئولان، حفظ و نگهداری میراث گرانسنگ گذشته دیار کهن زراوند زرخیز را وجهه همت خود قرار دهند که ملت بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است.

 

انتهای پیام/