همزمان با ایام دهه فجر؛

طرح توسعه معدن گلتوت زرند افتتاح شد

همزمان با ایام دهه فجر طرح توسعه معدن گلتوت شهرستان زرند با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

همزمان با ایام دهه فجر طرح توسعه معدن گلتوت شهرستان زرند با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

 

madan galetot 1

“مهدی باصره” رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند در حاشیه این افتتاحیه ذر گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه درحال حاضر تولید ذغال سنگ از کلیه معادن استان کرمان حدود یک میلیون تن درسال است، اظهارداشت: باتوجه به نیاز کارخانه های کک سازی شهرستان زرند به حدود ۳ میلیون تن ذغال سنگ درسال، این مقدار تولید جوابگو نخواهد بود.

 

وی با عنوان اینکه احداث کارخانه تولید فولاد درشهرستان زرند و وجود ذخائر عظیم سنگ آهن دراین شهرستان به خصوص معدن سنگ آهن جلال آباد زرند نیز دلیلی بر نیاز تولید بیشتر ذغال برای تکمیل چرخه ی فولاد دراین منطقه است، تصریح داشت: بنابراین توجه به توسعه معادن بخش خصوصی می تواند برای رسیدن به تولید انبوه حائز اهمیت باشد.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند با اشاره به اینکه معدن گلتوت در قسمت شمال شرقی سنکلینال حوزه ذغالی منطقه کرمان واقع شده است، ابرازداشت: این محدوده درفاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان زرند به وسعت ۶.۲ کیلومتر مربع در یک منطقه کوهستانی قراردارد.

 

وی اضافه داشت: ذخایر اکتشافی معدن گلتوت در حد ۱۸.۵ میلیون تن است که ذخیره فوق بین افق های ۱۸۵۰+ تا ۲۶۵۰+ متر برآوردشده که از این مقدار حدود ۱۴ میلیون تن آن ذخیره قابل استحصال است.

 

باصره با بیان اینکه به منظوردستیابی به افق های زیرین در معدن گلتوت درسال ۱۳۹۲ اقدام به تهیه طرح توسعه معدن ازطریق طراحی و اجرای دوعدد چاه شیبدار(۱۶و۲۵ درجه) نموده و در حال حاضر اولین افق درتراز ۲۴۴۰+ آماده بهره برداری می باشد،خاطرنشان ساخت: با آماده سازی این افق ۲,۴۰۰,۰۰۰ تن ذغال سنگ به ذخیره قابل بهره برداری معدن افزوده شده است که باتولید ۱۰۰ هزارتن درسال برای بیش از ۲۵ سال ذخیره وجود دارد.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند با عنوان اینکه برای اجرای طرح توسعه معدن گلتوت تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: جهت تکمیل این طرح به همین میزان سرمایه گذاری نیاز است و درصورتی که سرمایه مورد نیاز تامین شده و تونل شیبدار به نوار نقاله مجهز گردد امکان افزایش تولید تا ۱۰۰۰۰ تن درماه و نیزاشتغال زایی برای ۱۰۰ نیروی جدید درمعدن وجود دارد.

 

به گزارش صدای زرند، درحال حاضر۲۵۰ نفر درمعدن مشغول بکار هستند.

 

انتهای پیام/