معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زرند:

مسئولین تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری از آنفولانزاری فوق حاد پرندگان به کار گیرند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زرند گفت: مسئولین ادارات و سایر ارگان های مربوطه تمامی تلاش خود را در خصوص پیگیری مصوبات اعلام شده جهت پیشگیری از این بیماری در شهرستان انجام دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زرند گفت: مسئولین ادارات و سایر ارگان های مربوطه تمامی تلاش خود را در خصوص پیگیری مصوبات اعلام شده جهت پیشگیری از این بیماری در شهرستان انجام دهند.

 

farmandari961206

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” در ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضمن برشمردن بسیاری از مسائل پیش آمده در کشور در اثر شیوع بیماری آنفلوآنزا مانند تلفات در مرغداری های صنعتی و ایجاد خسارات سنگین به این صنعت و همچنین مسائل بهداشتی در جامعه انسانی، اظهارداشت: مسئولین ادارات و سایر ارگان های مربوطه تمامی تلاش خود را در خصوص پیگیری مصوبات اعلام شده جهت پیشگیری از این بیماری در شهرستان انجام دهند.

 

وی افزود: اقدامات سال گذشته که ماحصل آن مصون ماندن شهرستان از این بیماری شده است قابل تقدیر می باشد و باید امسال نیز برای پیشگیری از این بیماری تلاش شود.

 

“حسن لطفعلی پور” رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با عنوان اینکه سویه جدید بیماری H5N8  آنفلوآنزای فوق حاد که از سال گذشته با ورود پرندگان مهاجر به کشور ما وارد شد، بسیاری از مرغداری های صنعتی در کشور درگیر این بیماری شده که باعث معدوم سازی بیش از ۱۲ میلیون قطعه مرغ تخمگذار شد، ابرازداشت: در سال جدید ویروس جدیدی از این بیماری به نام H5N6  از پرندگان مهاجر شمال کشور جداسازی شده که برای جامعه انسانی نیز مخاطره آمیز می باشد.

 

وی با اعلام این موضوع که خوشبختانه هنوز گزارشی از این بیماری در استان کرمان اعلام نشده است، تصریح کرد: با توجه به این که این ویروس توسط پرندگان مهاجر می تواند در مناطق مختلف پراکنده شود حساسیت موضوع برای همکاری های بین بخشی بسیار زیاد می گردد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند اضافه داشت: کنترل حمل و نقل طیور و پرندگان به شهرستان، آموزش بهره برداران صنعت طیور و سایر مشاغلی که با پرندگان در تماس هستند ، آگاه سازی مردم از علائم بیماری در پرندگان و انسان، رعایت مسائل بهداشتی در پرورش دهندگان طیور صنعتی، کنترل سلامت پرندگان وحشی و گزارش تلفات در آنها از جمله راهای پیشگیری از این بیماری می باشند.

 

وی یادآور شد: بیماری در پرندگان با کسلی و بی اشتهایی و در ادامه علائم شدید تنفسی و در نهایت تلفات زیاد و ناگهانی بروز می کند.

 

لطفعلی پور تاکید کرد: مردم و افرادی که در پرندگان وحشی نیز این علائم را مشاهده نمودند باید سریعا به اداره دامپزشکی جهت بررسی های مربوطه گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/