به زودی صورت میگیرد:

رونمایی از سند خواهرخواندگی فرهنگی روستای سلطان آباد شعبجره زرند و روستای تاریخی قلعه نو سیستان‌ و بلوچستان

ضمن نشستی با حضور معاونین گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان و رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند در محل هتل جهانگردی زاهدان پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی به امضای طرفین رسید.

ضمن نشستی با حضور معاونین گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان و رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند در محل هتل جهانگردی زاهدان پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی به امضای طرفین رسید.

 

miras 1

به گزارش صدای زرند، “محمد اسلامی” رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند در این نشست با قدردانی از مهمان نوازی مسئولان و مردم خونگرم خطه سیستان و بلوچستان از گروه اعزامی زرند در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه ۵ اظهارکرد: حضور در جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری فرصتی را پدید آورد که به مشترکات فرهنگی و تاریخی زرند و استان سیستان بلوچستان عمیق تر بنگریم.

 

وی در این جشنواره افزود: یکی از این نقاط اشتراک را میتوان در تشابه ساختار و محتوای تاریخی آثار تاریخی دو منطقه دید جایی که بنظر با ورود مردمانی از خطه سیستان به شهرستان زرند باعث تاثیرات فرهنگی متقابلی به ویژه در ساخت آثاری نظیر قلاع و خانه ها شده است.

 

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند اضافه داشت: امروزه در بخشهایی از شهرستان زرند به ویژه در بخش یزدان آباد زرند شاهد این تاثیرات فرهنگی هستیم و شاید بتوان سازه های خشت و گلی مناطق جنوب شرقی کشور که متاثر از اقلیم این منطقه بزرگ از کشور را در بر میگیرد و ویژگیهای رفتاری مشترک از سخت کوشی و نجابت و خونگرمی ساکنان مناطق کویری را در این راستا جستجو کرد.

 

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  نیز در این نشست با قدردانی از حضور پررنگ شهرستان زرند به عنوان نماینده استان کرمان در رویداد اخیر گفت: جای بسی خوشحالی است که ما میزبان نمایندگان استان کرمان در این جشنواره بودیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در تمامی لایه های اقتصادی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین ابزارهای توسعه جوامع صنعت گردشگری است که امروزه اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست و بر این اساس طبق پیش نویس تفاهم نامه منعقد شده ما برای ایجاد روابط عمیق تر در حوزه های فرهنگ گردشگری؛ اعزام تورهای گردشگری؛ بررسی علمی پیشینه اشتراکات تاریخی که در نهایت به تحکیم روابط اقوام ایرانی منجر میشود، توافق کردیم و بزودی ضمن مراسمی از سند خواهرخواندگی فرهنگی روستای سلطان آباد شعبجره زرند و روستای تاریخی قلعه نو به عنوان یک حرکت نمادین با حضور مدیران ارشد دو استان رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/