مراسم اهدای نشان بانوان توسط مادر تای چی ایران

پنجشنبه سوم اسفندماه ۱۳۹۶ مراسم اهدای نشان از زرد تا مشکی و از دان یک تا دان چهار به ۱۸۰ نفر از هنرجویان «تای چی چوان» توسط استاد دیوانی بزرگ در باشگاه شهرزاد تهران برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، روز پنجشنبه مورخ سوم اسفندماه ۱۳۹۶ مراسم اهدای نشان از زرد تا مشکی و از دان یک تا دان چهار به ۱۸۰ نفر از هنرجویان «تای چی چوان» توسط استاد دیوانی بزرگ در باشگاه شهرزاد تهران برگزار شد.

طی این مراسم زیبا و باشکوه که با همراهی جمعی از هنرجویان برپا شده بود، «مادر تای چی ایران» در شروع مراسم با عشق و علاقه و با صدای مهربان همیشگی شان گفتند که من وقتی هنرجویان را می بینم، مثل این است که دنیا را به من داده باشند و به خودم می گویم که این جمع ثمره زندگی و تلاش شبانه روزی من برای بانوان کشورم است.

 

ایشان خطاب به هنرجویان خود گفتند که اگر امروز ما در اینجا دور هم جمع شده ایم و ارتقاء پیدا کرده ایم به خاطر تلاش های مرحوم «استاد بزرگ داداشی» عزیز در امر آموزش «تای چی چوان» می باشد و امیدوارم روح ایشان قرین لطف و رحمت الهی قرار گیرد. «مادر تای چی ایران» در ادامه افزودند که هدف ما ایجاد انسجام میان شما عزیزان و توسعه آموزش این هنر زیبای رزمی است که فوائد درمانی آن بر کسی پوشیده نیست، در مدت ۲۴ سالی که من تای چی کار می کنم؛ هدفم تنها پرورش هنرجو بوده و امروز خوشحالم که توانسته ام بانوان قهرمان زیادی را چه در مسابقات بین المللی و چه در مسابقات داخلی تربیت کنم. استاد دیوانی بزرگ گفتند که من از مادرانی که در این جمع هستند، تشکر می کنم که یک الگوی خوب برای فرزندانشان هستند.

 

یک مادر باید همیشه الگوی رفتاری، ورزشی و در کل الگوی زندگی برای فرزندانش باشد. کودکان بزرگ می شوند و چه خوب است که سلامت جسمی آنها با آموختن این هنر رزمی تأمین شود. استاد از مادر خود یاد کردند که با وجود مشکلات زندگی از سن چهارسالگی ایشان را در میادین ورزشی همراهی کردند و ایشان موفقیت امروز خود را مدیون محبت مادرشان دانستند.

 

ایشان افزودند که لازم است یادآوری کنم که زن، ستون زندگی است و انجام تای چی در قسمت بانوان به خاطر فیزیولوژی و آناتومی خاص بدن آنان بسیار مؤثر می باشد. در این مراسم دو هنرجوی خردسال هم به نام های فاطمه و نکیسا رجایی خراسانی موفق به دریافت نشان شدند و مورد تحسین استاد دیوانی قرار گرفتند.

 

همچنین در این مراسم، استاد بزرگ به بانوان قهرمان تای چی اشاره کرده و به آنان تبریک گفتند و آرزوی موفقیت های بیشتر برای آنان کردند. استاد بزرگ، از هیأت ووشو، مسئول ووشو و مسئول سبک «شینگ چوان» استان خوزستان تشکر کردند که مسابقات را در استان خوزستان و شهر هندیجان با برنامه ریزی دقیق اجرا نموده اند و به همه قهرمانان این دوره مسابقات تبریک گفته و آرزوی موفقیت در همه عرصه های زندگی برای ایشان کردند.

 

استاد دیوانی از تأخیری که بنا به دلائلی برای اهدای نشان ها به وجود آمده بود، عذرخواهی کرده و از صبر هنرجویان و همراهی با ایشان، بویژه از استاد اسکندری که از شاگردان پیشکسوت مرحوم استاد داداشی بزرگ و از انسان های راستین هستند و به عنوان یک مسئول سبک پروسه ی صدور احکام را هدایت و حمایت نمودند و همینطور از همه عزیزانی که به این امر کمک کرده اند؛ تشکر نمودند.

 

استاد در ادامه گفتند که من امروز خیلی خوشحالم چون توانستم بار امانت را به زمین بگذارم و احکام شما را که برخی از زمان مرحوم استاد داداشی بزرگ مانده بود، به شما عزیزان تقدیم کنم و به حدی حفظ احکام شما برایم مهم بود که در زمان زلزله تهران، قبل از هر چیز من این احکام را به جای امنی منتقل کردم. استاد در ادامه مثل همیشه و با لحنی مادرانه به مربیانشان توصیه کردند که در این راه امانت دار باشید، هرچند امانت داری کار سختی است؛ اما هیچگاه اخلاقیات را فراموش نکنید.

 

ایشان در ادامه، از مربیان خود تشکر کردند که همگام، همدل و همراه با وی صادقانه به ارتقای «تای چی» بانوان کمک کردند و هیچگاه از کمبودها و کاستی ها گله نکردند. استاد بزرگ در ادامه خاطره خودشان را هنگام ورود به ووشو و تای چی چوان بیان کردند به نحوی که ایشان حدود سیزده سال یوگا کار می کرده اند و از برترین های این رشته بودند. مرحوم استاد داداشی بزرگ «پدر تای چی ایران» درصدد انتخاب یکی از بهترین بانوان ورزشکار بودند که «تای چی چوان» را آموزش ببیند؛ که در این میان من با علاقه از این پیشنهاد استقبال کردم و به استاد گفتم که این کار را به خاطر بانوان کشورم این کار را انجام می دهم و استاد به من گفتند که انگیزه زیبایی دارید و حتما موفق خواهید بود.

 

من در این مدت، برای شناساندن این سبک ورزشی به دورترین نقاط کشور سفر کرده ام و با علاقه کنار بانوان ایستاده ام، حتی زمانی در خوزستان سالن ورزشی مهیا نبود و من «تای چی» را در زیر سایه اندازی از شاخه های نخل به بانوان آموزش دادم و امروز خوشحالم که وقتی گذشته را مرور می کنم، جز عشق و محبت به بانوان سرزمینم و پیشرفت کشورم در کارنامه کاری ام ندارم و خدا را شاکرم که به من لطف داشته است. پس از اتمام سخنان «مادر تای چی ایران» مراسم اهدای نشان ها توسط ایشان انجام گرفت.

 

خانم «طاهره امیر سلیمانی» یکی از بانوان افتخار آفرین «تای چی چوان» در دوره مسابقات برگزار شده در هندیجان که مفتخر به دریافت یک مدال «طلا» و یک «برنز» شدند، در این جمع بیان کردند که ما همگی اینجا با احترام و ادب در برابر استادمان ایستاده ایم تا از ایشان تشکر کنیم. من متنی را نیز در همین ارتباط خطاب به استاد دیوانی بزرگ نوشتم و عنوان داشتم که رقابت خصیصه مسابقات است و ما هم در این دوره مسابقات با سایر دوستان رقابت کردیم. زمانی که من در حال اجرای فورم بودم، توجه همگان را درسالن احساس کردم.

 

برای من خوشایند بود که توانسته ام آن وقاری که استاد به ما آموختند را به نمایش بگذارم و ابراز احساسات محبت آمیز عزیزان را لمس کنم؛ اگر ما امروز به اینجا رسیدیم، همه را مدیون استادی باوقار، بامتانت و صبور هستیم که شاگردانش را در همه ابعاد اجتماعی تربیت می کند. شاید برای من مدال آوری و رنگ مدال اهمیت چندانی نداشت، بیشتر از آن خوشحال بودم که توانستم آموزه های استادم را به خوبی نشان دهم و البته، بعد از اتمام مسابقات از ما سؤال شد که مربی شما چه کسی بوده است و پاسخ ما این بود که این افتخار را داشتیم که تربیت یافته ی «مادر تای چی ایران» باشیم.

 

در ادامه خانم «منیژه جانباز» یکی دیگر از بانوان افتخار آفرین «تای چی چوان» که مفتخر به کسب مدال «طلا» شدند، گفتند که من باید اینجا از استادم تشکر کنم که همیشه برای ما بیش از یک استاد بودند و با علاقه و مهر ما را تشویق به شرکت در مسابقات کردند و از لحظه ورود به خوزستان ما را همراهی نموده به نحوی که لحظه به لحظه وجود ایشان را در کنار خودمان احساس کردیم. باید بگویم که استاد دیوانی بزرگ نه تنها در ورزش بلکه در همه ابعاد زندگی ما را حمایت می کنند و برای من افتخار است که به دور از کسب هر مدالی فقط در کنار ایشان باشم.

 

خانم «مارینا نعیمیان» بانوی افتخار آفرین دیگری که مفتخر به کسب یک مدال «نقره» و یک مدال «برنز» شدند، هم عنوان کردند که دوستان گفتنی ها را گفتند و چون وقت کم است من یک تشکر ویژه از استاد دیوانی بزرگ بکنم به خاطر اینکه ما را برای شرکت در مسابقات انتخاب کردند و از دوستانم بخواهم که در مسابقات شرکت کنید و هنر بانوان تای چی کار را به نمایش بگذارید.

 

در خاتمه مراسم یکی از مربیان پیشکسوت به نام خانم «فاطمه مهدوی» گفتند که استاد من، استاد روح و اخلاق هستند و من افتخار شاگردی ایشان را داشته ام و آرزوی سلامتی و عمر باعزت برای «مادر تای چی ایران» دارم. این روز برای شاگردان استاد دیوانی بزرگ، روزی فراموش نشدنی خواهد بود و همگی با انسجام، وحدت و با همدلی در گسترش «تای چی چوان» و افتخارآفرینی برای ایران عزیز همقدم شدند.

 

Scanitto 2018 03 10 005

 

انتهای پیام/

گزارش: فاطمه مهسا کارآموزیان/// عکس: نازنین زنگی آبادی