رییس اداره دامپزشکی شهرستان زرند خبرداد:

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در ایام نوروز در زرند

رییس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های ثابت و سیار در سطح شهرستان خبر داد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های ثابت و سیار در سطح شهرستان خبر داد.

 

gosht

حسن لطفعلی پور در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی باهدف حفظ سلامت مصرف کنندگان اشاره کرد و اظهارکرد: از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز در شهرستان زرند اجرا می شود.

 

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان زرند با ساماندهی ۲ اکیپ سیار و ۲ اکیپ ثابت در هر روز اقدام به بازرسی و نظارت بهداشتی ویژه طرح ایام نوروز در دو شیفت کاری صبح و عصر خواهد نمود.

 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان زرند تصریح کرد: کشتارگاه های دام و طیور، مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی از جمله مکان هایی هستند که در این ایام مورد بازدید و بازرسی قرار خواهند گرفت.

 

وی در ادامه از تشکیل اکیپ مشترک سلامت نوروزی توسط مرکز بهداشت خبر داد و اعلام کرد: در این کمیته که به همت دانشگاه علوم پزشکی در استان متشکل از مراکز بهداشت، دامپزشکی و سایر ارگان های نظارتی تشکیل شده نیز به صورت ویژه بر کلیه مراکزی عرضه و خدامتی که با سلامت مردم در ارتباط هستند نظارت می گردد.

 

لطفعلی پور با بیان اینکه با افرادی که از طریق عرضه فرآورده ناسالم و فروش دام و طیور بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی اقدام به تهدید علیه بهداشت عمومی می نمایند برابر مقررات جاری برخورد می شود، عنوان کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف از سوی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی با ستاد اداره دامپزشکی شهرستان زرند به شماره ۳۳۴۲۲۲۲۷ تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/