شهردار شهر زرند:

منازل فرسوده و خطرناک از ابتدای سال ۹۷ در شهر زرند تخریب و جمع آوری می شوند

شهردار شهر زرند از تخریب و جمع آوری منازل فرسوده و خطرناک از ابتدای سال ۹۷ در شهر زرند خبرداد.

شهردار شهر زرند از تخریب و جمع آوری منازل فرسوده و خطرناک از ابتدای سال ۹۷ در شهر زرند خبرداد.

 

neshast bazaferini961220

به گزارش صدای زرند، “محمدرضا مهدلو” در نشست هم اندیشی بازآفرینی شهر زرند با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهر یک فرصت مناسب برای همراهی و همسویی همه دستگاههای شهرستان برای رفع مشکلات بافتهای فرسوده است، اظهارکرد: سعی داریم در این نشست نقشه راه مناسبی برای بافتهای فرسوده طراحی و براساس آن مشکلات این مناطق را برطرف نماییم.

 

وی با اعلام اینکه بسیاری از مشکلاتی که در شهرها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با آنها موجه هستیم به بافت‌های فرسوده باز می‌گردد، خاطرنشان ساخت: بافت‌های فرسوده شهری، مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارند چرا که در برخی مواقع این محلات از نظر سطح خدمات، کیفیت زندگی‌، شرایط بهداشتی و حتی زیست محیطی از متوسط شهر پایین‌تر هستند‌.

 

شهردار شهر زرند به ارائه سند چشم انداز چهارساله شهر زرند اشاره کرد و ابرازداشت: بعضی از بافتهای فرسوده شهر زرند به عنوان بافتهای تاریخی محسوب می شوند ولی با این حال نیازمند توجه و رسیدگی و مرمت از سوی نهادها و ادارات ذیربط می باشند.

 

وی بازسازی بافتهای فرسوده را نیاز آینده شهر زرند دانست و تصریح کرد: جذب سرمایه گذار و تشویق مالکان به استفاده از وامها و تسهیلات مورد نیاز می تواند به احیاء این بافتها سرعت بیشتری ببخشد.

 

مهدلو به ارائه تخفیفات شهرداری زرند در زمینه احیاء این بافت ها اشاره کرد و و افزود: بعد از هماهنگی با شورای شهر زرند تخفیفات خوبی را برای این مناطق در نظر گرفته ایم و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد رونق این مناطق باشیم.

 

وی اضافه داشت: منازل فرسوده و خطرناک از ابتدای سال ۹۷ در شهر زرند تخریب و جمع آوری می شوند

 

“احسان نوذری” معاون فنی و شهرسازی شهرداری نیز در این نشست از زرند به عنوان دومین شهر استان در زمینه تصویب بافت فرسوده خبر داد و گفت: شهر زرند دارای ۱۴۸هکتار بافت فرسوده می باشد.

 

معاون فنی و شهرسازی درادامه به بافت فرسوده بر اساس سه شاخص ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپذیری اشاره کرد و تأکید کرد: مناطق شهرک ولایت۱، اسدآبادی ،سردارجنگل، اکبراباد قدیم، بازار، ریحان و مصلی جزء بافتهای فرسوده شهر زرند می باشند.

 

انتهای پیام/