رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند:

۲ هزار و ۱۰۰ نفر در مراسم اعتکاف ماه رجب زرند شرکت کردند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند از شرکت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معتکف در ۳ مسجد شهری و ۳۰ مسجد روستایی در مراسم اعتکاف ماه رجب شهرستان زرند خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند از شرکت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معتکف در ۳ مسجد شهری و ۳۰ مسجد روستایی در مراسم اعتکاف ماه رجب شهرستان زرند خبر داد.

 

etekaf

حجت الاسلام “اکبر سلطانی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه  اعتکاف آینه است ، گاهی باید «آینه» برداشت و در «خلوت خویش»، به چهره درون نگاه کرد و در نیک و بد و زشت و زیبای آن تأمل داشت، اظهارکرد: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر طی سه روز در ۳۰ مسجد شهری و ۳ مسجد روستایی معتکف شدند.

 

وی ضمن تقدیر از رویکرد فرهنگی اداره زندان زرند، گفت: به همت اداره زندان زرند برای اولین سال مراسم معنوی اعتکاف با حضور ۴۰ مددجوی زندان زرند نیز برگزار گردید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند میزان حضور جوانانِ بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال را در مراسم اعتکاف امسال ۷۰ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ایام اعتکاف و تعطیلات پایانی عید نورروز نسبت به سال گذشته، تعداد شرکت کنندگان در اعتکاف ۵۰ درصد کاهش داشت.

 

وی درخصوص برنامه های اجرا شده طی سه روز اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است و به همین دلیل سعی شد برنامه ریزی های صورت گرفته به گونه ای باشد که معتکفین فرصت خلوت و راز و نیاز با معبود و یگانه خالق هستی را داشته باشند، لذا برنامه هایی در حوزه مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی(فضای مجازی، طلاق، اعتیاد) دوره صحت قرائت نماز، پاسخگویی مسائل شرعی، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، تشکیل حلقه های معرفت، قرائت دعای توسل، زیارت عاشورا، روایتگری شهداء، اجرای زنده اذان در مساجد برگزار گردید.

 

سلطانی ادامه داد: توزیع ۳۱۰ جلد کتاب ((اعتکاف ابرار)) به همراه اعزام ۴۵ مٌبلغ و ۳ مٌبلغه جهت اجرای برنامه های فرهنگی به مناطق شهری و روستایی از دیگر برنامه های اجرا شده است.

 

وی در خصوص برنامه های آتی اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: با توجه به نام گذاری سال به منظور استفاده از کالای ایرانی برنامه های فرهنگی به دور از شعار زدگی در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تأکید کرد: به منظور افزایش سطح نفوذ فرهنگی و مقابله با توطئه و هجمه های فرهنگی که دشمنان اسلام با استفاده از ابزار های مختلف پیاده سازی می کنند، برنامه ریزی شده علاوه بر فعالیتهای سال گذشته در سه حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، آگاه سازی و فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی و فعالیتهای قرآنی با رویکرد استفاده از ظرفیت جوانان و مردمی به منظور استفاده عملی از فرامین اهل بیت(ع) و قرآنی در جامعه تلاش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/