فرماندار زرند خبر داد:

پست قرنطینه دامپزشکی برای کنترل آنفلوآنزای پرندگان در زرند ایجاد می شود

فرماندار زرند از ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی در این شهرستان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

فرماندار زرند از ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی در این شهرستان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

 

anfolza

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اغلب استان‌های کشور و همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان زرند که با استان یزد هم مرز است و برای جلوگیری از ورود این بیماری به صنعت طیور و بهداشت عمومی، با هماهنگی‌های به عمل آمده پست قرنطینه دامپزشکی ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت آماده‌باش در دستور کار دامپزشکی استان کرمان قرار گرفته است، بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا در کشور که برخی از سویه‌ای آن برای انسان نیز خطر‌ناک بوده تاکنون موجب خسارات زیادی در صنعت طیور کشور شده است و باید با عزم همگانی و هماهنگی تمام ارگان‌های مربوطه، اقدامات لازم برای مراقبت و کنترل این بیماری انجام گیرد.

 

“حسن لطفعلی‌پور” رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی در محل دو راهی سنگ سیریز این شهرستان خبر داد و افزود: در ایجاد این پست قرنطینه، حمل و نقل و ورود و خروج تمام خودروهای حمل دام و طیور و محصولات دامی کنترل و نظارت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد این پست قرنطینه در کیلومتر ۴۰ مسیر جاده زرند – بافق با همکاری پلیس راه، راه‌اندازی و مدیریت می‌شود، تصریح کرد: کارشناسان بخش قرنطینه شبکه دامپزشکی با همکاری مأموران نیروی انتظامی از تردد خودروهای فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای جلوگیری و با متخلفان برابر قوانین جاری برخورد می‌شود.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند تاکید کرد: تمام آحاد مردم به ویژه بهره‌برداران صنعت طیور باید در امر مراقبت از این بیماری با ماموران دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و گزارشات خود را به اداره دامپزشکی و یا با شماره تلفن ۳۳۴۲۲۲۲۷ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/فارس