فرماندار شهرستان زرند خبرداد:

احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی در زرند

فرماندار شهرستان زرند از احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی در زرند خبرداد.

فرماندار شهرستان زرند از احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی در زرند خبرداد.

 

IMG 0570

“حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، ضمن اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع بارش های رگباری، اظهارکرد: بر اساس نقشه یابی هواشناسی احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی در زرند وجود دارد که دستگاه های مرتبط باید اطلاع رسانی و هشدار سریع را انجام دهند.

 

وی به احتمال پایین آمدن دمای هوا در روز های آتی اشاره کرد و افزود: باغداران عزیز در خصوص پیشگیری از سرمازدگی محصولات خود چاره اندیشی نمایند.

 

فرماندار شهرستان زرند کمبود آب و بحران آب سال جاری را غیر قابل مقایسه با سال های گذشته دانست، گفت: از کشاورزان و باغداران خواستار این هستیم تا با اصلاح سیستم های آبیاری از هدرروی این نعمت گرانبها جلوگیری نمایند.

 

“حسن بهاالدین بیگی” رئیس مرکز هواشناسی زرند نیز در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، میزان بارندگی در سال زراعی جاری را ۳۲ میلیمتر بیان کرد و خاطرنشان کرد: در فروردین ماه جاری میزان بارنگی ۲۰ میلیمتر بوده که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۹۳ میلیمتر ثبت شده است و براساس محاسبات انجام شده ۶۵ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته داشته ایم.

 

وی تأکید کرد: بیشترین میزان بارندگی شهرستان را در ایستگاه خودکار دشتخاک به میزان ۴۵ میلیمتر ثبت شده است و در ایستگاه باران سنجی بادیز ۳۸ میلیمتر، شعبجره ۱۶ ، خانوک ۱۸، یزدان آباد۱۳ میلیمتر بارندگی را ثبت گردیده است.

 

رئیس مرکز هواشناسی زرند تصریح کرد: طبق بررسی آخرین خروجی مدل های پیش یابی روند کاهشی دما تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و پنجشنبه شب و صبح جمعه بیشترین میزان افت دما پیش بینی می شود و براین اساس خطر سرمازدگی طی این مدت دور از انتظار نمی باشد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم بارش های رگباری تا اواخر اردیبهشت به صورت نرمال و کمتر از نرمال ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/