رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اعلام کرد:

لزوم مدیریت منابع آب موجود برای تابستان

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان‌گفت: باید منابع آب موجود برای تابستان از طرف مردم و مسئولین مدیریت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان‌گفت: باید منابع آب موجود برای تابستان از طرف مردم و مسئولین مدیریت شود.

 

hossein amiri namayandeرئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار صدای زرند گفت: ۷۴درصد جمعیت استان کرمان تحت فشار خشکسالی شدید هستند و حدود ۷ درصد نیز تحت خشکسالی بسیار شدید که می توان گفت بالغ بر ۸۰ درصد استان کرمان تحت خشکسالی شدید و بسیار شدید هستند.

 

وی با اشاره به این که حدود دو دهه با مشکل خشکسالی روبرو هستیم، اعلام کرد: کاهش بارندگی امسال نشان دهنده سختی تابستان پیش رو است و فشار خشکسالی روز‌به‌روز افزایش می یابد.

 

امیری اظهار داشت: بنده از اوایل دی ماه به فکر مشکل کمبود آب در تابستان بودم و در همین رابطه چندین جلسه در تهران و وزارت‌خانه نیز داشته ایم، متاسفانه کل کشور دچار تنش آبی است و دیگر استان‌ها هم دچار این مشکل هستند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تصمیمات خوبی در رابطه با تنش آبی گرفته شده است و برای احتیاط در زرند یک حلقه چاه اضافه نیز حفر شده و دو حلقه چاه دیگر هم طبق برنامه باید حفر شود اما این به این معنی نیست که مشکل کمبود آب حل شده است، زیرا ممکن است هر لحظه آب چاهها قطع شود و آب شرب نیز مردم دچار بحران شود.

 

وی با بیان بحران آب چیزی نیست که فقط با بودجه دولت قابل حل باشد، اظهارداشت: از تمام همشهری‌ها و تمام مردم استان کرمان خواستار استفاده کمتر و استفاده صحیح و مدیریت آب هستم.

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: محسن سلطانی /// انتشار: جواد زمانی