مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند خبرداد:

خسارت ۹۰ درصدی پسته زرند طی سال زراعی جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از خسارت ۹۰ درصدی پسته زرند طی سال زراعی جاری خبرداد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از خسارت ۹۰ درصدی پسته زرند طی سال زراعی جاری خبرداد.

 

peste zarand 01

“علی زارعی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد محصول پسته زرند طی سال زراعی جاری خسارت دیده است، اظهارکرد: علت اصلی این خسارت ها گرمازدگی های فروردین ماه سال گذشته و سال جاری، عدم تأمین نیاز سرمایی پسته در طول زمستان و نوسانات دمایی در زمستان است.

 

وی با عنوان اینکه سال آینده با بررسی های انجام شده بسیاری از درختان پسته در حال بارور شدن و گر (جوانه زایشی) آوردن می باشند، گفت: اگر اوضاع همینجور باشد و در زمستان نیز نیاز سرمایی برطرف شود و مشکلات حادی که امثال در فرودین ماه داشتیم در سال آینده اتفاق نیفتد سال آینده اوضاع پسته شهرستان زرند بسیار بهتر خواهد بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه قریب ۵ تا ۷ هزار تن پیش بینی تولید پسته طی سال زراعی جاری میشد که در حال حاضر حتی این مقدار پیش بینی به ۵۰۰ تن نمی رسد، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت پسته زرند ۳۵ هزار هکتار پسته باربر است.

 

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تن برداشت پسته در شهرستان زرند داشته ایم.

 

زارعی با بیان اینکه باغدران با امیدواری باغات پسته خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: باغدران به تغدیه باغات خود برسند و برای آبیاری زمین های زراعی خود به سمت آبیاری های نوین سوق بیاورند.

 

انتهای پیام/