هیئت های مذهبی ظرفیت مقابله با همه معاندان اسلام را دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه صبح امروز شورای هیئت های مذهبی زرند،ظرفیت عظیم هیئات را مهم ترین سلاح مقابله با معاندان اسلام دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه صبح امروز شورای هیئت های مذهبی زرند،ظرفیت عظیم هیئات را مهم ترین سلاح مقابله با معاندان اسلام دانست.

هیئت های مذهبی ظرفیت مقابله با همه معاندان اسلام را دارند

به گزارش صدای زرند به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی در جلسه شورای هیئت های مذهبی زرند بیان داشت: تصور اینکه اجرای موفق این تعداد برنامه، به خصوص برنامه‌های متراکم و همراه با محدودیت‌های فراوان زمانی و مکانی،چگونه بدون هماهنگی و سازماندهی دقیق و مدیریت و هدایت ماهرانه امکان‌پذیر است، فکر هر انسان اهل تحقیقی را به تأمل وامی‌دارد.
حجت‌الاسلام حسنی افزود:خوشبختانه امروز بسیاری از هیئت های عزاداری به وسیله جوانان اداره می‌شود و در طول سال به پرپایی مراسم می پردازند،اما در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که دارای ظرفیت عظیم فرهنگی و دینی هستیم.
حجت‌الاسلام حسنی اظهارداشت:در فرآیند تشکیل هیئت‌ها ممکن است یک یا چند بانی، داوطلبانه هزینه‌های اولیه و یا محل برگزاری و یا تجهیزات مورد نیاز را تقبل کنند،این فرد یا افراد به طور طبیعی مورد احترام مردم و عزاداران هستند.

مهدی حسنی ابراز داشت:شاید در نگاه نخست، انتظار این باشد که یکی از این افراد در مسند مدیریت هیئت قرار گیرند؛ ولی واقعیت جز این است و عملاً مدیریت هیئت به طور خودکارو در یک فرایند طبیعی به فردی از میان عزاداران گروه مرجع سپرده می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد:هدف ما از طرح این مباحث هدفی جز رسیدن به رویکرد اصلی هیئات با این نتیجه که در مدیریت هیئت‌های عزاداری در طی قرون گذشته، ویژگی‌هایی وجود داشته است که بسیاری از آنها امروزه به‌عنوان آخرین یافته‌های بشر در حوزه مدیریت مطرح است؛خصوصیاتی همچون قدرت تطبیق با تغییرات محیطی با حفظ اصالت محتوائی، شایسته‌سالاری، تمرکززدائی، ساختار منعطف و آزاد،‌ خودکنترلی، سازمان یادگیرنده و.. . که هر یک در کشورهای غربی مایه فخر و مباهات علمی آنهاست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از همه ظرفیت هیئت های مذهبی در خنثی سازی توطئه های دشمنان استفاده کنیم.