با همت دانش آموزان زرندی/

درب های بطری که به یاری یک نیازمند شتافتند

همایش “همراه با کودکان، مهربان با طبیعت، یاری یک نیازمند” را که دو مدرسه همایون و ایراندخت برپا کرده بودند، قسمت نهایی یک پروژه آموزشی – تربیتی با عنوان کمپین جمع آوری درب های بطری بود که به خرید ویلچر برای یک معلول نیازمند ختم می شد.

همایشی با عنوان “همراه با کودکان، مهربان با طبیعت، یاری یک نیازمند” روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در سالن سینما آزادی زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، این همایش را که دو مدرسه همایون و ایراندخت برپا کرده بودند، قسمت نهایی یک پروژه آموزشی – تربیتی با عنوان کمپین جمع آوری درب های بطری بود که به خرید ویلچر برای یک معلول نیازمند ختم می شد.

 

این مراسم با حضور حسین کاظمی رییس اداره آموزش و پرورش شهر زرند، محمدرضا مهدلو شهردار زرند، یاسر محسنی شهردار کوهبنان و مهدی برهانی نژاد رییس شورای اسلامی شهرستان و نیز خانواده های گرامی مدارس ایراندخت و همایون برگزار شد.

 

آقای ملکی مدیر مدرسه پسرانه همایون در ابتدای مراسم ضمن تبیین اهداف همایش بیان داشت: «این ویلچر نمونه ای از پروژه هایی ست که هر روز در مدارس ما آموزش را با زندگی واقعی پیوند می زند. پروژه هایی که قرار است کودکان را برای مواجهه با چالش های عصر جدید آماده کند و دانش آموزان در جریان آنها مهارت های اساسی زندگی را کسب نمایند.»

 

وی ادامه داد: «این اتفاق باعث شده است که معلمان مدارس ما آرزوها و رویاهای بزرگتری برای دانش آموزان خود داشته باشند و امید داشته باشند این بزرگ مردان و بزرگ زنان فردا، آینده ای درخشان برای شهر و کشورشان رقم بزنند.»

 

خانم توکلی مدیر مدرسه دخترانه ایراندخت نیز در سخنانی ضمن تشکر از خانواده ها برای همراهی و حمایت شان از این حرکت، بیان داشت: «ما و دانش آموزان با این حرکت صبر کردن را یاد گرفتیم، تلاش و همت یک ساله را یاد گرفتیم. کمک به هم نوع را یاد گرفتیم. امیدواری را یاد گرفتیم. یاد گرفتیم چگونه می توانیم با یک کار کوچک مثل جمع کردن درب های بطری به طبیعت مان کمک کنیم.»

 

کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش زرند نیز ضمن تشکر از مدیران و معلمان مدارس همایون و ایراندخت اظهار داشت: «حرکتی که در این مدارس شروع شده و فعالیت های که اجرا می شود، در جهت اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مهمترین آن اهداف کسب مهارت های زندگی ست.»

 

وی گفت: «در چند سال اخیر در مجموعه آموزش و پرورش حتی در دورترین روستاها در این راستا اقدامات خوبی در حال اجرا ست و مدارس فعالیت ها و برنامه های متنوع و موثری برای دانش آموزان دارند.»

 

مهدلو شهردار زرند نیز در سخنانی از این حرکت تقدیر و تشکر داشت و با بیان مثال هایی از قطره قطره جمع شدن آب دریا و نیز داستان اصحاب فیل و نابودی آنها با سنگ ریزه های کوچک، حرکت جمع آوری درب های بطری را به یک کار هدفمند تشبیه کردند که اگر درست انجام شود نتیجه آن یک کار خیر خواهد بود، ولی اگر توجهی به آن نشود تبدیل به معضل محیط زیستی خواهد شد.

 

در پایان مراسم، در حضور مسئولین و نمایندگان دانش آموزان و نماینده فرد نیازمند، در بین شور و شوق و خوشحالی دانش آموزان از ویلچر خریداری شده رونمایی شد.

 

Weelchair 5754ss01 Weelchair 5754ss02 Weelchair 5754ss03

 

انتهای پیام/