رئیس اداره دامپزشکی زرند:

آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در زرند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در زرند خبرداد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در زرند خبرداد.

 

vaksinasion

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه فاز نخست واکسیناسیون همزمان تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان با واکسن وارداتی در شهرستان زرند از بیستم اردیبهشت ماه با توان بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی دامپزشکی آغاز شد، اظهارکرد: در این طرح ۲ هزار ۵۰۰ راس دام سنگین شهرستان مایه کوبی می شوند.

 

وی با اشاره به خساراتی که بیماری تب برفکی در اقتصاد دامپروری می گذارد، گفت: با توجه به گوناگونی سویه های بیماری و لزوم واکسیناسون جهت پیشگیری از اپیدمی های بیماری در سطح کشور، سازمان دامپزشکی این واکسن را که اکثر سویه های بیماری را شامل می شود تهیه و در اختیار ادارات کل دامپزشکی قرار داد تا کل دام های موجود واکسن دریافت نمایند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند درادامه افزود: این واکسن وارداتی بوده و دامداران به ویژه گاوداری های صنعتی بایستی بهای واکسن را پرداخت نمایند.

 

وی تاکید کرد: گاوداری های صنعتی که در طول سال تحت پوشش برنامه مراقبت و واکسیناسیون اداره دامپزشکی قرار دارند بایستی ضمن رعایت کلیه مسائل بهداشتی در دامداری همچنین همکاری لازم را با اداره د و بخش خصوصی دامپزشکی داشته باشند.

 

لطفعلی پور با اشاره به علائمی نظیر زخم ها و تاول های دهانی، ریزش بزاق، بی اشتهایی، زخم در ناحیه سم ها و کاهش تولید، تصریح کرد: دامداران با مشاهده علائم بیماری سریعاً به کلینیک دامپزشکی مربوطه مراجعه و به اداره دامپزشکی جهت نمونه گیری و تعین سویه بیمای اطلاع دهند.

 

انتهای پیام