رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند خبرداد:

اشتغال واقعی بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی زرند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند از اشتغال واقعی بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی زرند خبرداد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند از اشتغال واقعی بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی زرند خبرداد.

 

roz jahani sanaye dasti

به گزارش صدای زرند، “محمد اسلامی” رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند در آیین روز جهانی جهانی صنایع دستی در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش زرند به اشتغال واقعی بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی زرند اشاره کرد، گفت: خوشحالیم که امروز صنعت دستی زرند در سطح استان حرفهای زیادی برای گفتن دارد و تولیدات هنرمندان زرندی در سبد اقتصادی خانواده ها به عنوان یک الزام پذیرفته شده به طوری که بخش لاینفک جهیزیه شده و از سوی دیگر کاربردی کردن نقش پته و سایر مصنوعات دستی در دکوراسیون منازل و تزئین خانه ها به رونق این صنعت افزوده است.

 

وی افزود: با افتخار می گویم که سهم قابل توجهی از بازار پته استان توسط بانوان زرندی تولید می شود از این جهت خواستار توجه بیشتر دولت برای افزایش سهم بیمه شدگان هستیم.

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند نیز در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، گفت: امروزه جایگاه صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری زرند در سطح بالایی از استان قرار دارد که این محصول مدیریت مجموعه و همراهی و همدلی شما فعالان این حوزه ها است.

 

وی به صادرات پته زرند به نقاط مختلف استان و حتی برخی استان های کشور اشاره کرد، خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی کما فی السابق آماده هرنوع همکاری با شما می باشد.

 

فرماندار شهرستان زرند از بازگشایی جمعه بازار برای عرضه و فروش تمام تولیدات روستایی خبرداد و ابراز داشت: در این رابطه جلسات خوبی برگزار شده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح یک جمعه بازار دایمی در شهرستان با مساعدت شهرداری و شورای شهر باشیم.

 

وی به برگزاری جشنواره های زرند اشاره کرد و گفت: نقطه اشتراک تمام جشنواره ها معرفی قابلیت های مختلف شهرستان در تمام سطوح می باشد.

 

به گزارش صدای زرند، در این مراسم که فرماندار، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای اسلامی شهر و مدیرجهادکشاورزی زرند حضور داشتند از تلاشهای فعالان صنایع دستی این شهرستان زرند تجلیل شد.

 

انتهای پیام/