مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند:

تولید چاه تأمین آب دهستان سربنان زرند به ۵ لیتر در ثانیه رسیده است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند از رسیدن تولید چاه تأمین آب دهستان سربنان زرند به ۵ لیتر در ثانیه خبرداد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند از رسیدن تولید چاه تأمین آب دهستان سربنان زرند به ۵ لیتر در ثانیه خبرداد.

 

bohran ab

“یدالله ضیاالدینی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه دهستان سربنان قریب به دو سال است که با کم بود آب مواجه شده است، اظهارکرد: یک حلقه چاه، تأمین آب دهستان سربنان را انجام می دهد که آبدهی این حلقه چاه به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

وی با عنوان اینکه طی دو سال گذشته این حلقه چاه ۱۵ لیتر در ثانیه آب تولید می کرده است که در حال حاضر به ۵ لیتر در ثانیه رسیده است، افزود: از دو سال گذشته دو حلقه چاه با پیگیری یکی در نزدیکی عیسی آباد حفر شده است که آبدار نشده است و دیگری در نزدیکی دشتخاک به صورت دستی در حال حفر می باشد که متأسفانه هنوز به آب نرسیده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند با اشاره به اینکه سطح آب زیر زمینی دهستان سربنان پایین رفته است، گفت: دو حلقه چاه آب آشامیدنی در نزیکی روستاهای جلال آباد و مدبون در نظر گرفته ایم، چون که تنها جاهایی که آب زیر سطحی وجود دارد و می شود چاه حفر کرد در نزدیکی این دو روستا می باشد.

 

وی افزود: در نزدیکی روستای مدبون دو نقطه ژئوفیزیک شده است و بزودی یک حلقه چاه آب آشامیدنی در نزدیکی این روستا پروانه آن اخذ و حفر می شود.

 

ضیاالدینی با بیان اینکه در حال حاضر قرار بر این شده است که از چاه زغالسنگ در روستای مدبون به صورت سیار آب برداشت شود تا مشکل کم بود آب روستاهای عیسی آباد، ختم و کهنوج دهستان سربنان با آبرسانی سیار مرتفع شود، ابرازکرد: روستاهای بالا دست دهستان سربنان که خط انتقال آب از داخل این روستاها عبور می کند و سپس به روستاهای پایین دست می رسد به همین دلیل قسمتی از شبکه آبرسانی روستاهای بالا دست به دلیل اینکه به خط انتقال آب وصل می باشد اجباراََ آب آن ها قطع نمی شود که جدیدا نیز آب همان روستاها شب ها شیر سمت مخزن آن ها بسته می شود و کل آب به سمت مخزن روستاهای عیسی آباد، ختم و کهنوج هدایت می شود.

 

وی با عنوان اینکه طی دوسال گذشته تدابیر زیادی در زمینه با مشکل آب روستاهای زرند اندیشیده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ نقطه در روستاهای شهرستان زرند ژئوفیزیک شده و برای حفر چاه آمده شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند ادامه داد: مردم مصرف آب خود را مدیریت کنند و به همین اندازه آبی که وجود دارد در آن صرفه جویی لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تنها راه حل مشکل بی آبی دهستان سربنان آبرسانی به صورت سیار می باشد، خاطرنشان کرد: این کار طی چند روز اخیر نیز انجام شده است.

 

انتهای پیام/