دو هندی متهم به قتل دانشجوی ایرانی در ایتالیا

دو هندی به اتهام قتل مهتاب ساوجی، دانشجوی ۳۰ ساله ایرانی که از یک سال و نیم پیش به ایتالیا رفت و در یک رشته هنری در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل شد اما جسد او اواخر ماه ژانویه در کانال آبی در ونیز پیدا شد، بازداشت شدند. آنها به جرم اختفای پیکر مهتاب اعتراف کردند.

به گزارش بی بی سی، مژگان اینانلو، فیلسماز و خاله مهتاب که برای پیگیری پرونده خواهرزاده‌اش به ایتالیا رفته است، با اشاره به این که روز پنج‌شنبه ١٧ بهمن برای شناسایی و احراز هویت در پزشک قانونی حاضر شده است، گفت که مهتاب مدام با خانواده در تماس بود، ایام حراج فروشگاه‌ها بود، روز دوشنبه، یک روز قبل از ناپدید شدنش با من تماس گرفت و گفت این لباس را می‌پسندی برات بخرم، گفتم بخر.

MahtabSavoji

آخرین تصویر مهتاب یک روز پیش از ناپدید شدنش

دوباره با او تماس گرفتم و گفت اسباب کشی دارم، باید خانه‌ام رو عوض کنم، برای همین فردا می‌روم این لباس را برایت می‌خرم، تو از بین لباس‌هایی که فرستادم انتخاب کن.

اینانلو در خصوص دلیل اسباب کشی خواهرزاده‌اش گفت: او با همخانه‌ای اش مشکل داشته و به دنبال حل مشکل بود. من نگران شدم، گفت نگران نباش، با همخانه‌ای مشکل دارم و فردا خانه‌ام رو عوض می‌کنم. من هم گفتم درگیر نشو و سریع خانه را عوض کن. به گفته خاله مهتاب، مادر این دانشجو نیز در آخرین تماس تصویری در شب قبل از ناپدید شدن مهتاب متوجه “اضطراب” دخترش شده، اما او گفته که مشکلی نیست و حل می‌شود.

خانم اینانلو در خصوص علت مشکل مهتاب با همخانه‌اش گفت: “مهتاب قبلا با ایرانی‌ها همخانه بود، اما برای تقویت زبانش قرار شد با خارجی‌ها همخانه شود، به خاطر علاقه به هند با این خانم هندی همخانه شد. اما ۲۰ روز بعد از آن این خانم دوست پسر قبلی‌اش را به خانه آورد که مشکلات مهتاب از همان زمان آغاز شد. مهتاب می‌گفت این اتاق برای دو نفر است نه سه نفر، ما هم به او گفتیم درگیر نشو و سریع جای دیگری پیدا کن.”

خانم اینانلو با اعلام این که از روز دوشنبه مهتاب ناپدید شد و موبایلش خاموش بود، گفت: “پس از پیگیری‌های فراوان از دوستان ایرانی‌اش خواستیم که به پلیس بروند و اعلام کنند مهتاب مفقود شده است، اما پلیس گفت همخانه او یا خانواده درجه یک باید اعلام مفقودی کنند. شماره گاگان دختر هندی و همخانه مهتاب را گرفتم و در تماس با او گفتم مهتاب نیست، گفت می‌دونم، شاید خانه کسی رفته است، از او خواهش کردم به اداره پلیس برود که گفت امروز نمی‌توانم.”

خانم اینانلو با اشاره به اینکه پیگیری‌هایش برای اعلام مفقودی مهتاب ادامه داشت، گفت: “پس از پیگیری از طرف کنسولگری و همکاری پلیس ایتالیا، پنج شنبه شب پیکر مهتاب در ونیز پیدا شد.” پزشک قانونی ایتالیا علت مرگ را خفگی اعلام کرد و عنوان شد که قتل در جای دیگری روی داده و سپس جسد به ونیز منتقل و در کانال آب انداخته شده است.

مژگان اینانلو در خصوص دلیل قتل گفت: “هنوز دلیل این قتل مشخص نیست، اما همخانه مهتاب و دوست او به اتهام قتل بازداشت شدند. به گفته پلیس آنها به جرم اختفای پیکر مهتاب اعتراف کردند، اما قتل را به گردن نگرفتند. در بازررسی خانه ۵۰۰۰ یورو و دو بلیت بازگشت به هند زیر تشک‌های این دو متهم هندی پیدا شده است.”