مهندس امیری نسب معاون مرکز بهداشت زرند:

نگهداری دام در منازل مسکونی جرم محسوب می‌شود / شکایات بهداشتی خود را از طریق با شماره ۱۹۰ به مرکز بهداشت اطلاع دهید

بنا به اعلام مرکز بهداشت شهرستان زرند نگهداری دام در منازل مسکونی جرم بوده و در صورت گزارش از سوی شهروندان با افرادی خاطی برخورد خواهد شد.

بنا به اعلام مرکز بهداشت شهرستان زرند نگهداری دام در منازل مسکونی جرم بوده و در صورت گزارش از سوی شهروندان با افرادی خاطی برخورد خواهد شد.

 

AmiriNasab Markazbehdasht SZ56423sd03به گزارش صدای زرند، مهندس امیری نسب معاون مرکز بهداشت و مسئول بهداشت محیط شهرستان زرند در این باره گفت: طبق ماده ۶۸۸ مجلس شورای اسلامی، نگهداری دام در منازل مسکونی جرم محسوب می‌شود و شهروندانی که در منزل مسکونی خود دام نگهداری می کنند باید برای رعایت حقوق شهروندی در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آن اقدام نمایند.

 

وی با تاکید به جمع آوری دام از منازل مسکونی اظهارداشت: در صورت عدم جمع آوری دام ها از منازل مسکونی در بازدیدهای اکیپ مشترک که با همکاری مرکز بهداشت، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر ارگان های مرتبط انجام می شود، دام های مذکور جمع آوری و به کشتارگاه انتقال می یابند.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان زرند همچنین نکاتی بهداشتی در این باره را مورد تاکید قرار داد و از عموم مردم درخواست نمود در این رابطه و برای سلامتی خود و شهروندان همکاری لازم را نسبت به رعایت موارد زیر بعمل آوردند.

  • با توجه مضرات ظروف فوم به زودی کلیه ظروف فوم پلی اتیلن (PET) غیراستاندارد مورد استفاده از بستر لبنیاتی های شهرستان جمع آوری می گردد و باید در کلیه لبنیاتی ها ظروف فوم گیاهی مورد تائید بهداشت جایگزین شود، لذا شهروندان عزیز باید بدانند که با استفاده از ظروف غیراستاندارد سلامتی خود را به خطر نیاندازند.
  • کلیه فروشگاهها موظفند مواد غذایی مانند چیپس، پفک، آب معدنی و… را داخل مغازه نگهداری کنند و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت میگیرد و از مردم عزیز تقاضا داریم جهت سلامتی خود و خانواده مواد غذایی که در معرض آفتاب قرار دارند را خریداری نکنند.
  • از همشهریان عزیز تقاضا داریم هرگز در نذری های خود جهت چای و غذای گرم، ظروف یکبارمصرف غیراستاندارد استفاده نکنید؛ چرا که مواد شیمیایی آزاد شده از ظروف مذکور سرطانزا و بسیار خطرناک می باشد. پس سلامتی شهروندان را فدای نذورات خود نکنید.
  • اگر در نشانه گذاری محصول، مانند سس مایونز عبارت نگهداری در یخچال ذکر شده باشد از خرید محصولاتی که در یخچال نگهداری نمی شود، خودداری نمائید.
  • هرگز مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را استفاده نکنید زیرا در این موارد احتمال شکل گیری باکتریها و در نتیجه مسمومیت مواد غذایی از طریق آنها بسیار جدی است و بعضاً شاید مسمومیت رخ ندهد اما آثار شیمیایی اینگونه موارد ممکن است بعد از چند سال نمایان و جبران ناپذیر باشد.
  • و در انتها از کلیه شهروندان عزیز خواهشمندیم شکایات بهداشتی را با شماره ۱۹۰ سامانه شکایات مردمی در میان بگذارید تا بازرسان بهداشت محیط در کمترین زمان ممکن پیگیری نمایند.

 

انتهای پیام/