رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند:

۱۲۲ واحد صنعتی در زرند فعالیت می کنند/دانشگاه های زرند باید با صنعت آشتی کنند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند گفت: صنعت زرند قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در حال حاضر نیز ۱۲۲ واحد صنعتی در زرند فعالیت می کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند گفت: صنعت زرند قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در حال حاضر نیز ۱۲۲ واحد صنعتی در زرند فعالیت می کنند.

 

NESHAST KHABARI970412

به گزارش صدای زرند، “مهدی باصره” در نشست خبری با اصحاب رسانه زرند با بیان اینکه زرند شهرستانی با پیشنه صنعتی خوبی است، اظهارکرد: صنعت زرند قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در حال حاضر نیز ۱۲۲ واحد صنعتی در زرند فعالیت می کنند.

 

وی با عنوان اینکه ۵۶ واحد صنعتی در زرند پروانه بهره برداری و ۶۶ واحد دیگر نیز جواز تاسیس دارند، گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت شهرستان زرند مشغول به فعالیت می باشند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند با اذعان اینکه ظرفیت حوزه معدنی زرند بیش ۴ میلیون تن می باشد، ابرازکرد: پروژه ۱ هزار و ۷۰۰ هزار تنی شمش فولادی بزودی در زرند راه اندازی می شود.

 

وی با اذعان اینکه کارخانه واگن سازی زرند در طول سال ۱۰۰ واگن تولید می کند، تصریح کرد: زرند قطب زغالسنگ کشور است و دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره شناخته می باشد.

 

باصره افزود: ۶۵ معدن در زرند فعال می باشند که در این معادن بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت می باشند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته شرکت زغالسنگ زرند با ۱۷ هزار نفر فعالیت می کرده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای روستاهای شهرستان زرند ۴ میلیارد تومان طرح تصویب شده است.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند با عنوان اینکه قریب ۷ هزار نفر در در زمینه قالی بافی زرند فعالیت می کنند، ادامه داد: کالستر صنعتی برای اولین بار در زرند راه اندازی می شود.

 

وی تأکید کرد: نرخ بیکاری در شهرستان زرند نسب به سال های گذشته کاهش یافته است و ۸۸ درصد از کارکنان شرکت فولاد زرند ایرانیان بومی با کد ملی زرند می باشند.

 

باصره با بیان اینکه واحدهای صنعتی پایش می شوند تا آلودگی هوا به وجود نیاورند، اضافه کرد: از یک شهرستان صنعتی انتظار نمی رود تا هوای آن کاملاََ پاک باشد.

 

وی از انتقال آب از فاضلاب کرمان برای کارخانجات زرند خبرداد، اضافه کرد: کارهای اولیه فاضلاب زرند نیز انجام شده است تا پس از تصفیه آن در زمینه فولاد استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های زرند باید با صنعت آشتی کنند و به صنعت کمک کنند، اذعان کرد: ۲۰ هزار فرم مدارس زرند در همین شهرستان تولید می شوند.

 

انتهای پیام/