“هشدار” مشاهده تب کریمه کنگو در زرند/لزوم همکاری جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو

فرماندار شهرستان زرند از مشاهده شدن تب کریمه کنگو در شهرستان زرند خبرداد.   به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند در نشست ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو که صبح امروز به طور فوق العاده در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اعلام گزارشاتی از بیماری تب کریمه […]

فرماندار شهرستان زرند از مشاهده شدن تب کریمه کنگو در شهرستان زرند خبرداد.

 

karimeh kongo

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند در نشست ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو که صبح امروز به طور فوق العاده در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اعلام گزارشاتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمان و شهرستان زرند، کلیه مسئولین و همه آحاد مردم بایستی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از این بیماری بعمل آورند.

 

وی با بیان اینکه کلیه مسائل بهداشتی و مراقبتی که از سوی اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت اعلام شده باید به صورت گسترده در جامعه ترویج و همه مردم ملزم به رعایت آن می باشند، گفت: بخشداری مرکزی زرند باید اقدامات لازم را در راستای سم پاشی اماکن دامی که توسط اداره دامپزشکی در جهت از بین بردن عامل انتقال بیماری هماهنگ شده و سم آن به صورت رایگان به دهیاری ها تحویل داده می شود انجام دهد.

 

فرماندار شهرستان زرند افزود: در اسرع وقت مکاتبه ای با سازمان حج و زیارت انجام گیرد تا به حجاج تکلیف گردد از ذبح دام در معابر عمومی پرهیز گردد.

 

حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه و پیشگیری از این بیماری از همه مسئولین اجرایی شهرستان خواستار شد: با توجه به اینکه این بیماری در دام علائم مشهودی ندارد و اقدام خاصی در جمعیت دام نمی توان انجام داد، آموزش و ترویج مسائل بهداشتی و مراقبت های لازم در جامعه می تواند کمک شایانی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد.

 

وی ضمن اشاره به این نکات که بیماری از طریق نیش کنه آلوده، تماس با ترشحات دام و لاشه ذبح شده و مصرف گوشت و آلایش های دامی تازه به انسان منتقل می گردد، تأکید کرد: همه افرادی که مستقیما با دام و فرآورده های دامی در ارتباط هستند باید از وسایل بهداشتی و حفاظت شخصی استفاده نمایند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند یکی از اقدامات موثر در جلوگیری از شیوع بیماری در جمعیت دامی را مبارزه با کنه عامل انتقال بیماری دانست و تصریح کرد: اداره دامپزشکی با هماهنگی بخشداری و دهیاری ها در حال سم پاشی اماکن دامی مناطق پر خطر می باشد.

 

وی ادامه داد: دهیاری ها بایستی ضمن مشخص نمودن اماکن دامی و میزان مورد نیاز سم مکاتبه ای تنظیم و به اداره دامپزشکی جهت تحویل سم مراجعه نمایند.

 

لطفعلی پور بیان کرد: گوشت و سایر محصولات مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و از ذبح دام پرهیز و از مصرف گوشتی که تحت نظارت آماده نشده اجتناب شود.

 

انتهای پیام/