رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای زرند:

توانمندسازی زنان روستائی با هدف گسترش تولید و اشتغال

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در بازدیدی که به همراه دهیار روستای سلیمان آباد از کارگاه های آموزشی فعال این روستا داشت، یکی از اهداف این مجموعه ها را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان روستایی و گسترش و ترویج فرهنگ تولید و اشتغال در سطح روستاها عنوان کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در بازدیدی که به همراه دهیار روستای سلیمان آباد از کارگاه های آموزشی فعال این روستا داشت، یکی از اهداف این مجموعه ها را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان روستایی و گسترش و ترویج فرهنگ تولید و اشتغال در سطح روستاها عنوان کرد.

 

به گزارش صدای زرند، مهرداد مداحی نژاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از موثرترین راه های ایجاد اشتغال پایدار می باشد، اظهار داشت: امروزه علیرغم وجود تعداد زیاد فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار، تعداد کثیری از جوانان روستائی ما تلاش می کنند تحصیل خود را پس از دوره متوسطه در واحدهای دانشگاهی سپری نمایند و از طرفی سیاست ها و استراتژی های مهم نظام جهت ایجاد اشتغال جوانان، خوداتکائی، افزایش تولیدات و مشاغل خانگی در روستا و نگهداشت مردم در روستاها می باشد و این تناقص باعث گردیده روز به روز شاهد افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت روستائیان به شهرها باشیم.

 

وی افزود: یکی از راههای مهم پیشگیری و برون رفت از این مشکل، راهنمائی و هدایت جوانان و خانواده ها به سمت کارآفرینی و برنامه ریزی همه دستگاه ها جهت توانمندسازی جوانان روستائی و فراگیری فن و مهارت به شیوه های مختلف آموزشی از طریق استاد – شاگردی و آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.

 

مداحی نژاد اظهارداشت: خوشبختانه در شهرستان زرند با تعامل این مرکز با بخشداری، متولیان امر در روستاها یعنی دهیاران و شوراهای اسلامی، اقدامات مناسبی صورت گرفته و از ابتدای سال گذشته تاکنون قریب ۸۰۰ جوان روستائی تحت پوشش آموزش های فنی مهارتی قرار گرفته اند و در این راستا دهیار روستای سلیمان آباد با برنامه ریزی منظم و توجه ویژه به وضعیت اشتغال و اوقات فراغت جوانان در کنار فعالیت های عمرانی و آبادانی روستا، گام های مثبتی برداشته شده است.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای زرند گفت: از سال گذشته با همکاری دهیاری سلیمان آباد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای تعدادی از بانوان این روستا در رشته های طراحی دوخت، شیرینی پزی، مکالمه زبان انگلیسی و فن آوری اطلاعات مهارت های لازم را کسب نموده و امیدواریم شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید در این روستا باشیم.

 

امین ترکزاده دهیار سلیمان آباد ضمن تقدیر از خدمات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند در راستای مهارت آموزی جوانان در سطح شهرستان بویژه روستای سلیمان آباد بیان داشت: تجربه نشان داده آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در ایجاد فرصت شغلی برای جوانان در بر داشته و مهمترین راه توسعه پایدار از طریق اشتغال و تربیت نیروی متخصص می باشد.

 

وی اظهارداشت: بر همین اساس از سال گذشته با عنایت به فرامین مقام معظم رهبری در راستای بستر سازی اشتغال جوانان روستایی و در خواست اهالی سلیمان آباد راهنمایی و هدایت جوانان بویژه خانم ها به سمت کارآفرینی و تولیدات خانگی را در برنامه خود قرار داده و فضایی در مجموعه دهیاری به این امر اختصاص داده شد و خوشبختانه با همکاری این مرکز تعدادی از خانم های علاقه مند مهارت لازم را کسب نموده و امیدواریم با پشتکار، شاهد خوداشتغالی آنان در این بخش باشیم. همچنین به جوانان پسر علاقه مند به مهارت های فنی و حرفه ای توصیه می شود به منظور توانمندسازی و تکمیل تخصص و مدارک تحصیلی خود از امکانات آموزشی این مرکز بهره کافی را ببرند.

 

انتهای پیام/