رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر زرند:

درختان کاج سطح شهر زرند به سوسک پوستخوار آلوده شده اند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر زرند از آلوده شدن درختان کاج سطح شهر زرند به سوسک پوستخوار خبرداد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر زرند از آلوده شدن درختان کاج سطح شهر زرند به سوسک پوستخوار خبرداد.

 

sosk postkhar

“احمد عبدالله زاده” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه متاسفانه در طی چند ماه گذشته درختان کاج سطح شهر به سوسک پوستخوار آلوده شده اند و سازمان سعی دارد با استفاده از روشهای نوین به مبارزه با این آفت بپردازد، اظهارکرد: عدم کنترل آفت خطرناک سوسک پوستخوار کاج علاوه بر خسارت مستقیم به درختان کاج می تواند در صورت کنترل نشدن، هر ساله باعث قطع تعداد زیادی از درختان کاج در سطح شهر شود.

 

وی با عنوان اینکه سعی داریم با روشهای غیر شیمیایی با این آفت مبارزه کنیم، گفت: با استفاده از تله های فرومونی تاکنون توانسته ایم زنده گیری و ارسال جهت شناسایی این گونه ها را به انجام برسانیم.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر زرند با اعلام اینکه متاسفانه این سوسکها به درختان سالم هجوم برده و باعث خشکیدگی آنها می شود، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای درختان کاج درکمربندهای سبز اقدامات لازم در جهت مدیریت کنترل این آفت در دستور کار سازمان قرار گرفته است تا تجربه تلخ نارونهای شهر تکرار نشود.

 

وی از قطع درختان خشک به دلیل آلوده بودن به لارو این حشره خبر داد و ابرازکرد: این لاروها در زیر پوست درختان به حشرات کامل تبدیل شده و با پرواز به سوی درختان دیگر باعث انتقال بیماری و در نتیجه ضعیف شدن درختان و آلوده شدن آنها می شود.

 

عبدالله زاده افزود: امیدواریم با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرمان بتوانیم راه حل مناسبی برای کنترل این آفت پیدا کنیم.

 

وی ضمن اهمیت مشارکت شهروندان در برنامه کنترلی این آفت، بیان کرد: گذشتن از خسارت این آفت بدون همکاری شهروندان ناممکن خواهد بود.

 

انتهای پیام/