رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند:

ذبح دام خارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت: خطر بیماری تب کریمه کنگو بدلیل رفتارهای پرخطری نظیر ذبح دام خارج از نظارت بهداشتی و مصرف گوشت تازه و عدم پخت کامل آن از در کمین مردم است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت: خطر بیماری تب کریمه کنگو بدلیل رفتارهای پرخطری نظیر ذبح دام خارج از نظارت بهداشتی و مصرف گوشت تازه و عدم پخت کامل آن از در کمین مردم است.

 

kongo

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو باخبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه خطر بیماری تب کریمه کنگو بدلیل رفتارهای پرخطری نظیر ذبح دام خارج از نظارت بهداشتی و مصرف گوشت تازه و عدم پخت کامل آن از در کمین مردم است، اظهارکرد: گوشتی که پس از ذبح دام تولید می شود بایستی حتماً ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری گردیده تا بسیاری از عوامل بیماری زا به ویژه ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو از بین برود.

 

وی ضمن تاکید به مردم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی درخواست نمود: مردم بایستی به هیچ وجه گوشت و سایر آلایش های خوراکی دامی که خارج از نظارت بهداشتی تهیه شده، خریداری ننمایند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با اعلام این موضوع که جهت پیشگیری از این بیماری باستی با عزم همگانی اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی لازم را انجام داد تصریح کرد: اداره دامپزشکی شهرستان آموزش های لازم را به دامداران و سایر افرادی که به هر نحوی با دام و فرآورده ای دامی در ارتباط هستند داده و همچنین با همکاری بخشداری و دهیاری ها در حال سم پاشی اماکن دامی روستاها هستیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با سم پاشی انجام شده امیدواریم تا حد زیادی با ازبین بردن کنه عامل انتقال بیماری در اماکن دامی گام موثری در پیشگیری برداشته شود.

 

لطفعلی پور یادآور شد: دامداران بایستی در طول فصل گرما به دلیل وجود شرایط رشد و تزاید کنه ها با مشاهده آن ها در سطح دامداری و بدن دام مجدداً با تهیه سم از مراکز مجاز محل نگهداری و بدن دام خود را سم پاشی نمایند.

 

وی همچنین به اقداماتی نظیر سم پاشی و ضدعفونی کشتارگاه دام، برگزاری کلاس های آموزشی برای پرسنل کشتار گاه و مراکز عرضه و تجهیز پرسنل به لوازم حفاظت شخصی، توزیع بروشور در بین مخاطبین و ارائه مشاور های لازم به مراجعین اشاره نمود.

 

انتهای پیام/