فرماندار شهرستان زرند:

تولید آب شهر زرند در حال حاضر ۱۸۵ لیتر بر ثانیه است/تجهیز دو حلقه چاه آب تا هفته آینده

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه وضعیت آب شهرستان زرند بسیار بحرانی است، گفت: نیاز آبی شهر زرند ۳۵۰ لیتر برثانیه است که تنها ۱۸۵ لیتر بر ثانیه آن تولید می شود.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه وضعیت آب شهرستان زرند بسیار بحرانی است، گفت: نیاز آبی شهر زرند ۳۵۰ لیتر برثانیه است که تنها ۱۸۵ لیتر بر ثانیه آن تولید می شود.

 

ab

“حبیب الله خنجری” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه سرانه هر اشتراک در زرند ۴ نفر است، اظهارکرد: جمعیت تحت پوشش آب شهری شهرستان زرند ۱۳۵ هزار ۶۰۰ نفر است.

 

وی با عنوان اینکه تعداد کل مشترکانی که از آب شهری استفاده می کنند ۳۱ هزار و ۲۰۰ مشترک و تعداد آحاد آب ۲ هزار و ۷۰۰ آحاد مشترک است، گفت: از این تعداد ۲۶ هزار اشتراک متعلق به شهر زرند، ۱ هزار و ۲۰۰ اشتراک متعلق به شهر خانوک، ۲ هزار و ۲۰۰ اشتراک متعلق به شهر ریحانشهر و ۱ هزار و ۸۰۰ اشتراک متعلق به شهر یزدانشهر می باشد.

 

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه وضعیت آب شهرستان زرند بسیار بحرانی است، خاطرنشان کرد: نیاز آبی شهر زرند ۳۵۰ لیتر برثانیه است که تنها ۱۸۵ لیتر بر ثانیه آن تولید می شود.

 

وی افزود: سرانه مصرف آب جهان در هر اشنراک ۸۰۰ لیتر در ۲۴ ساعت است که این مقدار در ایران ۱ هزار و ۲۰۰ لیتر و در زرند ۶۰۰ لیتر است.

 

خنجری با اذعان اینکه دو حلقه چاه آب شهری در دست تجهیز می باشد، تصریح کرد: یک حلقه چاه آب تا هفته آینده وارد شبکه آبرسانی شهری می شود.

 

وی ادامه داد: با وارد شدن آب این دو حلقه چاه به شبکه آبرسانی شهری و با مدیریت فشار شبکه و در نهایت دقت و فنی باعث توزیع عادلانه آب می شود و مشکلات تنش آبی بعضی از مناطق زرند رفع می شود.

 

فرماندار شهرستان زرند با عنوان اینکه در حال حاضر مجوز چاه آب شهری اخذ نکرده ایم، بیان کرد: احتمال جیره بندی آب شهری با تجهیز این دو چاه آب کمتر می شود.

 

وی در پایان باتوجه به آیه قرآن ««از آب هر چیزی را زنده کردیم»» از همشهریان زرندی خواستار شد تا در این فصل گرما مصرف آب خود را مدیریت کنند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: احمدرضا ملکی***انتشار: احمدرضا ملکی