درخشش دانش‌ آموزان زرندی در جایگاه برتر مسابقات لیگ علمی پایا مرحله کشوری

طی مراسمی با حضور فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش و مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان زرند از برگزیدگان لیگ علمی پایا با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل شد.

طی مراسمی با حضور فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش و مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان زرند از برگزیدگان لیگ علمی پایا با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل شد.

 

danesh amozan paya

به گزارش صدای زرند، سرهنگ دوم “مهدی امیری” فرمانده بسیج دانش آموزی زرند در این مراسم با بیان اینکه بسیج دانش آموزی به عنوان یک بازوی توانمند درکنار آموزش و پرورش جهت ارتقاء بنیه علمی دانش آموزان و همچنین تقویت مباحث تربیتی و اخلاقی فعالیت مستمر خواهد داشت، اظهارکرد: هدف برگزاری اینگونه مسابقات ایجاد شور و نشاط و میدان سالم رقابتی تیم‌های علمی در قالب علوم مختلف به طور همزمان، تقویت انگیزه و هوش، ایجاد تفکر خلاق و آموزش شیوه‌های صحیح تجزیه و تحلیل است.

 

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه علم و فن آوری روز از دانش آموزان خواست با تحصیل علم و دانش و فراگیری فنون علمی در قالب گروه‌های کوچک دانش‌‌‌آموزی نسبت به ایجاد تفکر جمعی و خلاق، ابداع و نوآوری، تجزیه و تحلیل در عرصه‌‌های مختلف علمی جامعه امروزی نقش فعالتری را ایفا نمایند.

 

فرمانده بسیج دانش آموزی زرند افزود: دانش آموزان نخبه بمنظور حضور در مسابقات مرحله کشوری در بیستم مردادماه سال جاری به تهران اعزام می شوند.

 

“حسین کاظمی” مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان دبیرستان علامه حلی دوره اول در رشته علوم کامپیوتر و برنامه نویسی به مرحله نهایی یازدهمین دوره لیگ علمی پایا راه یافتند، گفت: لیگ علمی پایا از جمله مسابقاتی است که به صورت گروهی در هر یک از پایه های ششم ابتدایی، هفتم و نهم و در یک رشته تحت عنوان علوم پایه و در پایه های اول تا سوم متوسطه در رشته های ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک و کامپیو تر و برنامه نویسی هر ساله برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: دراین مرحله آزمون، دانش آموزان به صورت گروهی و در قالب تیم های ۵ نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان پویا حاتمی، سید محمدمصطفوی، امیر محمدعربپور، محمدحسن شریفی و متین ضیاء الدینی به مرحله لیگ برتر مسابقات کشوری راه یافتند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند بیان کرد: لیگ علمی پایا به عنوان بزرگترین مسابقات علمی گروهی بین المللی دانش آموزی جهان اسلام برای یازدهمین سال متوالی با حضور بیش از ۱۰ هزار تیم دانش آموزی کشور مرداد ماه سال جاری در تهران برگزارخواهد شد.

 

انتهای پیام/
خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی***انتشار: احمدرضا ملکی