احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی/

امیدی دیگر برای اشتغالزایی جوانان در شهرستان زرند

با حضور دکتر وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی شرکت فکور صنعت تهران با ظرفیت ۶۰۰هزار تن در سال، و با اشتغال زایی حدود ۷۰۰ نفر در زرند افتتاح شد.

با حضور دکتر وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی شرکت فکور صنعت تهران با ظرفیت ۶۰۰هزار تن در سال، و با اشتغال زایی حدود ۷۰۰ نفر در زرند افتتاح شد.

safar vazir sanat va madan va tejarat be zarand 970513 24به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی شرکت فکور صنعت محمد شریعتمداری در آیین افتتاح اولین کارخانه تولید کنسانتره به روش هماتیتی در کشور در زرند ابراز داشت: شرکت فکور صنعت با اجرای این پروژه در اوضاع اقتصادی کنونی کشور، توانسته است ضمن اشتغال زایی در منطقه، موجب ایجاد امید را در دل جوانان منطقه شده است.

 

وی با اشاره به نقش مجموعه فکور صنعت در افزایش ۳۶ میلیون تنی تولیدات سنگ آهن کشور، اظهار داشت: کارخانه کنسانتره سنگ آهن هماتیتی کم عیار زرند، مایه مباهات استان کرمان و کشور در تکمیل زنجیره سنگ آهن و فولاد کشور است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل شهرستان زرند ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح کارخانه تولید سنگ آهن هماتیتی زرند، خاطر نشان کرد: توجه به مسائل زیست محیطی یکی از مواردی است که در بحث استفاده از منابع آبی مورد توجه قرار داده ایم که خوشبختانه کارخانه تولید سنگ آهن هماتیتی زرند با همت برادر عزیزم جناب آقای مهندس شیخ زاده و همکارانشان با اجرای طرح آبگیری باطله ها، به صرفه جویی سالیانه ۵۰۰ هزار لیتری آب کمک خواهد کرد.

 

بنا به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، هم اکنون با افتتاح این کارخانه ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد که با انجام طرح های تکمیلی، آمار اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفری را در مجموعه خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت فکور صنعت مجری احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی از باطله های کم عیار، نیز در این مراسم گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این کارخانه به دست جوانان متخصص این کشور انجام شده است و تولیدات این کارخانه صرفاً در کارخانجات گندله سازی کشور مصرف خواهد شد.

 

مهندس شیخ زاده افزود: احداث این کارخانه برای اولین بار در کشور باعث شده تا بتوانیم از باطله های کم عیار به روش هماتیتی، کنسانتره سنگ آهن تولید کنیم.

 

وی با اشاره به مزیت های اجرای این طرح اظهار داشت: با وجود تکنولوژی برتر در این کارخانه می توانیم اکسید آهن های کم عیار را جذب و از دفع آنها جلوگیری کرد و نیز اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از مهم ترین مزیت های این طرح می باشد.

 

شیخ زاده گفت: کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب بخش صنعت با آب گیری باطله ها و همچنین کنترل اینترنتی و آنلاین این کارخانه که برای اولین بار در مجموعه های تولیدی سنگ آهن خواهد بود؛ این مجموعه را متمایز از بقیه کارخانه ها در کشور خواهد کرد.

 

شایان ذکر است پروژه سرمایه گذاری ساخت کارخانه کنسانتره سنگ آهن جلال آباد، در جوار معدن جلال آباد شهرستان زرند در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با انعقاد قرارداد فی مابین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت مهندسی فکور صنعت تهران به عنوان سرمایه گذار کلید خورد و از این طریق تولید کنسانتره سنگ آهن کم عیار هماتیتی از طریق سرمایه گذاری در احداث کارخانه مذکور، برای اولین بار در ایران امکان پذیر گردید.

 

با این اقدام موثر، امکان ایجاد ارزش افزوده در سنگ های هماتیتی ذخیره شده در معادن کشور که پیش از این بلاارزش و غیر قابل استحصال بود، فراهم شده است.

 

با عنایت به فرآیند پیچیده فرآوری و پرعیارسازی سنگ آهن هماتیتی، شرکت فکور صنعت با احداث کارخانه فوق با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال، زمینه اشتغال تعداد کثیری را در یکی از مناطق کمتر برخوردار کشور، محیا نموده است.

 

 

 

انتهای پیام/